5. International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress, Antalya, Türkiye, 26 Temmuz - 28 Ağustos 2023, ss.129-141
Femvertising (kadın
odaklı reklamcılık), reklamlarda feminist akımın etkisiyle, kadın-erkek
stereotiplerinin dışında ve toplumsal cinsiyet kalıplarının ötesinde
temsiliyete ve mesajlara sahip içeriklerin yaratılmasıdır. Bu çalışmanın amacı;
son yıllarda popülerleşen ve çeşitli medya iletileriyle de kamuoyunda ilgi
çeken feminist hareketten etkilenerek toplumsal cinsiyet eşitliği meselesinin
reklamcılık sektörüne yansıması olarak görülen “femvertising” kavramının
akademik çalışmalarda bir pazarlama stratejisi olarak mı yoksa bir devrim mi
olarak mı değerlendirildiğini incelemektir. Bu araştırmada da kullanılan
sistematik derleme bir alanda benzer yöntemler ile yapılmış olan çalışmaların
kapsamlı ve detaylı bir biçimde taranması; derlemeye girecek çalışmaların
çeşitli seçme ölçütleri kullanılarak belirlenmesi, belirlenen çalışmaların
yapılandırılmış ve kapsamlı bir kalite değerlendirmesinin ve sentezinin
yapılması esasına dayanan araştırma yaklaşımıdır. Çalışmada ele alınan
unsurların derinlemesine incelenmesinin feminizm ve reklam dikotomisinde daha
nitelikli, daha orijinal ve güçlü reklam çalışmaları geliştirebilmek için
araştırmacılara güncel bir yol haritası sunacağı düşünülmektedir. Femvertising
konusunda akademik farkındalık yaratılması ve toplumsal cinsiyet eşitsizliğine
reklamcılık perspektifinden bakılmasının sektörel ve akademik anlamda faydalı
olması beklenmektedir.