A Look within Individual Cases into Elementary Teachers’ Beliefs and Practices of Writing Instruction


SEBAN D.

İlköğretim Online, cilt.7, sa.2, ss.512-521, 2008 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2008
  • Dergi Adı: İlköğretim Online
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Index Copernicus
  • Sayfa Sayıları: ss.512-521
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öğretmen inançları, öğretmenlerin eğitim-öğretim süreci içinde verdikleri kararlar ve öğrenci davranışları hakkındaki beklentilerini yönlendiren inanç sistemleri veya derin felsefi prensipleri olarak tanımlanmıştır. Bu çalımanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin yazılı anlatım öğretimi hakkındaki inançları ve uygulamaları hakkında bilgi edinmektir. Ayrıca, öğretmenlerin yazılı anlatım öğretimi hakkında belirttiği düşünceleri ile sınıf uygulamaları, mesleki ve eğitim geçmişleri ve bulundukları okul türü arasında ne gibi bir ilişki bulunduğunu tespit etmektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler görüşmeler ve sınıf gözlemleri ile toplanmıştır. Veriler öğretmenler arasında yazılı anlatım öğretimi hakkında çok farklı görüşler benimsediklerini ve aynı kategoriye ait öğretmenlerin yazılı anlatım uygulamaları arasında önemli farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur. Veriler ayrıca öğretmenlerin benimsedikleri öğretim şekline aykırı olmasına rağmen beceriyi esas alan, öğretmen merkezli öğretim şeklini uyguladıklarını göstermiştir. Öğretmenlerin inançları ve uygulamalarının bulundukları okul türüne göre –devlet veya özel- çok değişiklik göstermediği ama sahip oldukları eğitim ve mesleki geçmişlerinin etkili olabileceği gözlenmiştir.
Teachers’ beliefs are defined as deep philosophical principles or belief systems that guide
teachers’ expectation about student behavior and the host of decisions they make during teaching. The purpose of this study is to investigate elementary teachers’ beliefs towards teaching writing and their instructional practices and examine what relationships exist between teachers’ self-reported beliefs about teaching writing, their instructional practices, professional / educational background, and type of institutional setting. In this study a qualitative method was employed. Teacher beliefs and practices concerning the teaching of writing were assessed through interviews and observations. A brief survey was also conducted with a sub-sample of participants. The data indicated a wide range of perspectives among teachers about writing instruction and there were significant differences in writing practices of teachers who were belong to same category. The data also revealed that teachers tended to use more skill-based practices even though this contradicts the self-reported beliefs.