12. Ulusal Turizm Kongresi, Düzce, Türkiye, 30 Kasım - 04 Aralık 2011, ss.525-529
Özet
Menü yiyecek hizmet işletmelerinde gerek pazarlama gerekse stratejik amaçlı kullanılabilecek bir araç olarak tanımlanmaktadır. Bu çerçevede menü analizi de önemli bir konu olarak literatürdeki yerini almıştır. Analiz neticesinde ulaşılacak sonuçların uygunluğu kullanılacak yönteme bağlıdır ve geleneksel yöntemlerle çağdaş yöntemlerin farklı sonuçlar doğuracağı düşünülmektedir.
Bu çalışmada hedeflenen hesaplamalarda kullanılacak yöntem olarak sürece dayalı FTM sisteminin seçilmesinin geleneksel yönteme göre ortaya çıkaracağı farklılıkların belirlenmesidir. Yapılan örnek uygulama ile sürece dayalı FTM sisteminin kullanılmasının sonuçlarda meydana getirdiği farklılıklar gösterilmiş ve yönetim kararlarına olan katkısı açıklanmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Menü, Menü Analizi, Stratejik Yönetim Muhasebesi, Sürece Dayalı FTM