Çok Uluslu Şirketlerde Halkla İlişkiler Uygulamaları


HOŞTUT S.

Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları, cilt.14, sa.1, ss.1-22, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-22
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Nitel araştırma geleneği çerçevesinde oluşturulan bu çalışmanın amacı, çok uluslu şirketlerin Türkiye?de bulunan şubelerindeki halkla ilişkiler uygulamalarını bu iki temel yaklaşım çerçevesinde incelemektir. Araştırma bulgularına göre uluslararası arenada uygulanan halkla ilişkiler salt küresel halkla ilişkiler yerine küresel ve uluslararası halkla ilişkilerin karmasında yoğunlaşmaktadır. Türkiye?deki halkla ilişkiler uygulayıcısı yerel uygulamaları bölgesel ve küresel prensipler ve stratejilerle bir denge içinde uygulama özgürlüğüne sahiptir. Uygulayıcı bunu hem küresel hem de bölgesel düzeydeki halkla ilişkiler uygulayıcılarıyla yakın bir işbirliği ve çok yönlü iletişim çalışmalarını yürüterek gerçekleştirmektedir.

Within the qualitative research tradition, the aim of this investigation is to highlight the global and local public relations practices in subsidiaries of multinatinal corporations located in Turkey. According to the research findings the implementation of public relations in the international arena focuses on the mix of global and international public relations instead of a mere global public relation orientation. Practitioners in Turkey have the freedom of employing local practices in order to balance them with regional and global principles and strategies. They work in close collaboration with practitioners by using multifaceted communication both at the global and regional level.