Ergenlerde Erken Dönem Uyumsuz Şemalar ve Duygu Düzenleme


Creative Commons License

ARI S. İ.

INES Education and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 17 Ekim 2017 - 21 Ocak 2018, ss.10

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.10
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Ergenlerde Erken Dönem Uyumsuz Şemalar ve Duygu Düzenleme * Prof. Dr. Coşkun Arslan, ** S. İlkim ARI, *** Yrd. Doç. Dr. F.Alkım ARI Bu araştırmanın genel amacı, ergenlerin erken dönem uyumsuz şemalarının, ergenlerin duygu düzenleme becerilerini etkilemekte midir? sorusuna cevap aramaktır. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesi’nden toplam 364 öğrenciye (221 K; 143 E) Young Şema Ölçeği KF-3 ve Ergenler için Duygu Düzenleme Ölçeği verilmiştir. Araştırma genel tarama modelinde desenlenmiştir. Erken dönem uyumsuz şemalarından herhangi birinden ya da birkaçından yüksek puan alan öğrencilerin duygu düzenleme puanları, şema puanları yüksek olmayan öğrencilerin duygu düzenleme puanları ile karşılaştırılmıştır. Cinsiyetin duygu düzenlemeye etkisi t testi ile sınanmıştır. Kız öğrencilerin duygu düzenleme puan ortalamaları, erkeklerinki ile karşılaştırılmıştır. Anahtar Kelimeler: Erken dönem uyumsuz şemaları, Duygu düzenleme, Şemalar-duygular