Bilişim Teknolojileri Temelli Stratejik Planlama: Eğitim Sektörüne Yönelik Bir Model Önerisi


ÇETİN H., ÜNAL Y. D. D. Ö. F.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERGİSİ, cilt.4, sa.3, ss.29-35, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERGİSİ
  • Sayfa Sayıları: ss.29-35
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kurumların üstünlükleri yaptıkları planların etkin ve etkili olmasına bağlıdır. Planlamanın etkinliği ve etkili olması ise en başta planlama sürecine bağlıdır. Planlama sürecinde bilgi akışının önceden tanımlı olmaması veya planlamada yaşanacak gecikmeler ya uygulamaya geçilmesini geciktirecek ya da eksik bilgilerle yapılmış bir planın uygulamaya konmasına sebep olacaktır. Planlama sürecinde otomasyona geçilmesi bu aksaklıkların yaşanmasını ortadan kaldıracaktır. Türkiye’nin Avrupa Birliği uyum sürecinde çıkardığı 2003 tarihli Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile bütün kamu kurum ve kuruluşlarının stratejik planlama hazırlamaları ve bütçelerini buna göre oluşturmaları zorunlu hale gelmiştir. Bu kapsamda, kamu kurumlarında stratejik planlamayı daha basit ve anlaşılabilir hale getirmek, sistemi hızlandırmak, kâğıt ve zaman israfını en aza indirerek maliyetleri düşürme amacıyla bir otomasyon programı hazırlanmıştır. Çalışmada öncelikle stratejik yönetim ve stratejik planlama kavramlarına değinilmiş, eğitimde stratejik planlama süreci anlatılmıştır. Daha sonra Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde uygulanmakta olan stratejik plan hazırlamaya ilişkin geliştirilen otomasyon modeli hakkında ayrıntılı bilgi verilmiştir.

 
 

Superiority of institutions depends on their effective and efficient plans. Effective and efficient planning is primarily depends on planning process. Indefinite information flow in planning or some delays in planning process cause some postponement in the application of plan or planning with inadequate information. Turkey has enacted Public Finance Administration and Control Law dated 2003 in the process of European Union membership. With this law, all public institutions have to make strategic planning and budget according to strategic planning. In this context with the aim of making simple and comprehensive strategic planning, accelerating the process, and decreasing the cost with reducing time and paper wastage an automation program is designed. In this article primarily strategic management and strategic planning terms are introduced and strategic planning process in education is evaluated. Then the automation program applied in Denizli Province National Education Administration is presented and evaluated.