Yat yapım firmalarında stratejik ittifakların yenilik ve performans üzerinde etkileri,


ATALAY M., DİRLİK O., SARVAN E. F. D.

21. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Kütahya, Türkiye, 30 Mayıs - 01 Haziran 2013, ss.311-315

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kütahya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.311-315
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde faaliyet gösteren yat yapım firmalarının yenilik ve firma performansları üzerinde etkili olduğu varsayılan ağyapısı bağlantılarıyla ilgili veriler toplamak ve bunların yenilik ve firma performansları üzerindeki etkilerini sınamaktır. Bu konu kümeler, yenilik, bilgi temelli firma kuramı ve ilişkisel görüş alanyazınlarının kesişim noktalarına dayanmaktadır. Araştırmanın verileri yüzyüze görüşme ve anket uygulaması yoluyla Türkiye çapında faaliyet gösteren toplam 143 yat yapım firmasından elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, ağyapısı ile ilgili oluşturulan değişkenlerden firmaların enformasyon kaynağı olarak algıladıkları (zayıf/gevşek) ağyapısı bağlantılarının toplam sayısı ile yenilik performansı arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamış fakat firmaların stratejik ittifak olarak algıladıkları (güçlü) bağlantılarının toplam sayısı ile yenilik performansı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.

Anahtar kelimeler: Stratejik ittifaklar, ilişki ağları, yenilik performansı, yat yapım firmaları, firma performansı