Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences, cilt.14, sa.1, ss.1-19, 2019 (Hakemli Dergi)
Eğitim teknolojisi alanında yapılan önemli miktarda yatırımlara karşın, teknolojinin eğitim ile bütünleştirilmesinin önünde hala önemli engeller bulunmaktadır. Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kendi alanlarında uzman olarak seçilen 117 profesyonelin, teknolojinin eğitimle bütünleştirilmesine yönelik algıladıkları engellerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, bulguların daha iyi bağlamsallaştırılabilmesi için faktör analizi kullanılarak algılanan engeller kategorileştirildikten sonra işbu algılanan engel kategorileri ile kişisel ve profesyonel farklılıklar arasındaki ilişkiler de incelenmiştir. İlişkiler; Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı, nokta çift serili korelasyon katsayısı ve tek yönlü varyans analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular, hizmet içi ve hizmet öncesi eğitim, içerik desteği ve teşvik sistemindeki yetersizliklerin teknolojinin bütünleştirilmesine yönelik başlıca engeller olarak algılandığını göstermiştir. Ayrıca, katılımcıların görüşlerine göre, fiziksel ve teknolojik altyapının yetersizliğinin de başarılı bir bütünleştirmeye yönelik önemli engeller olduğu sonucuna varılmıştır. Ek olarak, katılımcılar, Milli Eğitim Bakanlığının mesleklerinin bir parçası olarak öğretmenlerden kullanmalarını resmen istediği güncel teknolojilerin eğitiminin öğretmen yetiştiren kurumlarda verilmemesini de diğer bir önemli engel olarak vurgulamışlardır. Cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, mesleki pozisyon ve eğitim dışı diğer kariyerlerdeki yıl türünden deneyim ile algılanan engellerin kategorileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ancak; öğretmenlikteki yıl türünden deneyim ile Destek ve Olanakların Yetersizliği kategorisi arasında güçlü ve negatif bir ilişki bulunmuştur. Eğitimsel yöneticilikteki yıl türünden deneyim ile Olumsuz Tutum ve Yetersizlik kategorisi arasında da yine güçlü ve negatif bir ilişki bulunmuştur.
Despite significant amount of investment there seems to be obstacles to technology integration in education. In order to shed light on the nature of perceived obstacles to technology integration, opinions of 117 professionals, who were selected by Turkish Ministry of National Education as experts in their respective fields, about the obstacles to integration of technology into education were investigated. After categorizing the perceived obstacles by factor analysis, associations of those categories with personal and professional differences were further investigated for better contextualizing the findings. Correlations were analyzed by Pearson’s product moment coefficient, point-biserial coefficient and one-way Analysis of Variance. The results revealed that it’s not the hardware itself that constitute obstacles to technology integration. Insufficiency of in-service and pre-service training, content support, and incentive system emerged as major perceived obstacles to technology integration. Inadequacy of physical and technological infrastructure was also found to be important obstacles to successful integration. Novelty of the technologies compared to older ones were not found to be an obstacle to technology integration. Moreover, participants stressed the lack of education in teacher training institutions about current technologies that Ministry of National Education officially requires teachers to use as part of their jobs to be another important obstacle. There was no correlation between sex, age, level of education, job position, year of experience in other careers, and any of the categories of perceived obstacles. However, there was a strong negative correlation between year of experience in teaching and Insufficiency of Support and Resources. Association between educational administration and Negative Attitude and Incompetence was also strong and negative.