Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, cilt.4, sa.12, ss.428-437, 2017 (Hakemli Dergi)
Dünya’da ve Türkiye’de turizm sektörü sürekli büyümeye devam ederken, artan turizm pazarından daha fazla pay almak ve turizm sektörünün başarısına katkı sağlamak için, otel işletmelerinin yıl boyunca hizmet sunması büyük önem arz etmektedir. Bu çerçevede Manavgat Titreyengöl bölgesi 12 ay boyunca turizm çekiciliğine sahiptir. Bölge göl, ırmak, deniz ve orman gibi doğal zenginlikleri bir arada barındırmaktadır. Ancak bölgede turizmin sezonluk olma özelliğinden kaynaklı problemler mevcuttur. Bu araştırmanın amacı, Manavgat Titreyengöl destinasyonunda faaliyet gösteren ve 12 ay açık olan bir otel işletmesinin yönetim stratejisini incelemektir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmış ve araştırma verileri, işletme yöneticisi, işletme önbüro-pazarlama müdürü ve 23 yıllık bir müşterisi ile yapılan mülakatlar ile işletmede yapılan gözlemler, işletmeyle ilgili dokümanlar vasıtasıyla elde edilmiştir. Alan yazını incelendiğinde bölgede 12 ay açık bir otel işletmesini konu alan akademik bir çalışmaya rastlanmamış olması, araştırmanın özgün değerini ortaya koymaktadır. Ayrıca Titreyengöl destinasyonunda faaliyet gösteren 30 adet 5 yıldızlı otelden sadece 3 tanesinin 12 ay açık olması konunun uygulama açısından önemini ortaya koymaktadır.
While the tourism sector continues to grow in the world and Turkey, it is great importance that hotels are operated throughout the year in order to get more shares from the increasing tourism market and contribute to the success of the tourism sector. In this framework Manavgat Titreyengöl region has tourism attractions for 12 months. The region has natural resources such as lakes, rivers, seas and forests. However, there are problems in the region due to seasonality. The purpose of this study is to examine the management strategy of a hotel which is operated for 12 months in the Manavgat Titreyengöl destination. The qualitative method was used in the research and the research data were obtained from; interviews with the general manager, the marketing manager and the customer for 23 years, observations in the hotel and documents related to the hotel. When the literature is examined, there is no academic study on a hotel which is operated for 12 months in the region. So it reveals the original value of the research. Moreover, the fact that only 3 of 30 five stars hotels are operated for 12 months in Titreyengol destination and this reveals the importance of the research in terms of implementation.