Amaç: Bu çalışma öğrenci hemşirelerin etik değerlere yatkınlıklarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırma tanımlayıcı türde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini bir devlet üniversitesinin hemşirelikfakültesinde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında eğitim gören tüm öğrenciler (N=957) oluşturmuştur. Araştırmanınverileri Eylül-Kasım 2019 tarihleri arasında Kişisel Bilgi Formu ve Etik Değerlere Yatkınlık Ölçeği (EDYÖ) iletoplanmıştır. Örneklem seçim yöntemine gidilmemiştir. Evrenden 603 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Hedefkitlenin %63’üne ulaşılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; sayı, yüzde, ortanca, ortalama, standart sapma,Cronbach alfa katsayısı, Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis analizi yapılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin EDYÖ’den aldıkları toplam puanın ortanca değeri 80 tam puan üzerinden 68 (1. ve 3.çeyrek; 62-76) olarak saptanmıştır. EDYÖ’nün alt boyut maddelerinden aldıkları puanlar değerlendirildiğinde;“Sevgi-saygı” 40 tam puan üzerinden 36 ( 1. ve 3. çeyrek; 32-38), “Adalet-dürüstlük” 25 tam puan üzerinden 21(1. ve 3. çeyrek; 19-25) ve “İş birliği” 15 tam puan üzerinden 12 (1. ve 3. çeyrek; 10-14) olarak saptanmıştır.Sonuç: Çalışmada öğrencilerin etik değerlere yatkınlıklarının ortalamanın üzerinde olduğu ortaya çıkmıştır.Hemşirelikte etik eğitiminde, etik değerlere yatkınlık kazandırabilecek deneyimler ve örnek vakaların tartışılmasıetik değerlere yatkınlık açısından daha da öğretici olabilir.
Aim: This study was conducted to determine the inclination of student nurses to ethical values. Methods: The research was conducted in a descriptive type. The sample of the study was composed of all students (N = 957) studying at the nursing faculty of a state university in the 2018-2019 academic year. The data of the study were collected between September-November 2019 using the Personal Information Form and The Inclination to Ethical Values Scale (IEVS). Sampling selection method was not used. 603 students from the universe were included in the study. 63.00% of the target population has been reached. In evaluating the data; number, percentage, median, mean, standard deviation, Cronbach alpha coefficient, Mann-Whitney U test and Kruskal Wallis analysis were performed. Results: The median value of the total score the students got from the IEVS was determined as 68 (1st and 3rd quarters; 62-76) out of 80 full points. When the scores they got from the sub-dimension items of the IEVS are evaluated; “Love-respect” as 36 out of 40 points (1st and 3rd quarter; 32-38), “Justice-Honesty” as 21 out of 25 points (1st and 3rd quarter; 19-25) and “Cooperation” as 12 out of 15 full points (1st and 3rd quarter; 10-14) was determined. Conclusion: In this study, it was revealed that students' susceptibility to ethical values was above average. Discussion of experiences and case studies that can predispose to ethical values in Nursing ethics education may be even more instructive in terms of inclination to ethical values.