Artırılmış Gerçeklik ve Fen Etkinlikleri: Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri


KAHRİMAN-PAMUK D., Elmas R., PAMUK S.

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.17, sa.1, ss.671-699, 2020 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının, Artırılmış Gerçeklik (AG) teknolojisi bütünleştirilerek oluşturulan okul öncesi fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmaya, 12 okul öncesi öğretmen adayı ve hâlihazırda bir okul öncesi eğitim kurumunda çalışan 12 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Bu bağlamda, araştırmaya katılan okul öncesi öğretmen adaylarına AG'nin okul öncesi fen etkinliklerine bütünleştirilmesi ile ilgili altı haftalık bir eğitim verilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki adet yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin anlaşılması ve yorumlanması için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adayı ve öğretmenler, çocukların AG ile bütünleştirilmiş fen etkinliklerinde mutlu olduklarını ifade etmişlerdir. AG teknolojisi özellikle bu aracı daha önce deneyimlememiş çocukların dikkatini çekmek için etkili bir araç olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada katılımcılar uygulamada özellikle bazı teknik zorluklar yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bu nedenle, AG’nin eğitim programlarına dâhil edilmesinden önce öğretmenlere uygun eğitim ve teknik destek sağlanmasının önemi ortadadır. Sınıf mevcudu ve AG araçlarının sayısının, sınıf mevcuduna uygunluğu da dikkat edilmesi gereken diğer bir husustur.

This study aims to determine the views of preschool teachers and pre-service preschool teachers about Augmented Reality (AR) technology integrated preschool science activities. A qualitative study was conducted with 12 pre-service teachers and 12 preschool teachers currently working in a preschool. In this context, all pre- and in-service teachers who participated in the research were given a six-week training on the integration of AR into preschool science activities. Two semi-structured interview forms were used as data collection tools. Appropriate qualitative data analysis methods were used to understand and interpret the data. The pre-service teachers and in-service teachers stated that children participated in AR integrated science activities with fun. Besides, all participants stated that they see AR technology as a handy tool to attract children's attention. Previous studies have reported that AR increases children's learning motivation and makes learning processes interesting to them. In this study, participants stated that they had some difficulties in practice. In this context, it is recommended to provide appropriate training and technical support to teachers before the inclusion of the AR in training programs.