1.International Symposium on Migration &Culture/1.Uluslararası Göç ve Kültür Sempozyumu, Amasya, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2016, ss.639-646
Uluslararası Boyutta Yaşanan Göç Hareketlerinin Kültüre Etkileri İle Değişen Pazarlama ve İletişim Stratejileri Üzerine Bir Literatür Araştırması
Özet
Küreselleşmenin etkileri, uluslararası birliklerin kişilere verdiği dolaşım rahatlığı ve son dönemlerde yaşanan terör ve savaş gibi faktörlerin de etkisiyle yoğun bir şekilde görülen göç hareketliliği, ülkelerde yaşanan kültürleri oldukça etkilemiştir. Artan göç dalgasıyla meydana gelen kültürel etkileşim ise zaten pazar darlığı ve küreselleşme faktörleriyle faaliyetlerini uluslararası boyutlara taşıma çabasında olan işletmeleri, iç pazarlar da dâhil olmak üzere her yerde karşılarına çıkan farklı kültürlere göre mal, hizmet ve fikir üretimine zorlamaktadır. Göç hareketleriyle oluşan ve faklı kültürlerden etkilenerek istek ve ihtiyaçlarını belirleyen yeni tüketicilere uygun bir iletişim ve pazarlama stratejisi kurmanın işletmelerin en önemli hedeflerinden olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı uluslararası boyutlarda gerek zorunlu gerekse keyfi yaşanan göç hareketleri ile değişen kültür çerçevesinde yeni tüketicilerin incelenmesi ve işletmelerin bu tüketicilere ulaşmak, istek ve ihtiyaçlarını anlamak için geliştirdikleri iletişim ve pazarlama stratejilerinin incelenmesidir.
Anahtar Kelimeler: Uluslararası Pazarlama, Yeni Pazarlama Yaklaşımları, Yeni Tüketici, Kültür, Göç
A Research of Literature on the Changing Strategies of Marketing and Communication with the Cultural Effects of the Migration Movements in International Level
Abstract
The migration movement frequently observed under the effects of the globalization, the comfort of circulation provided by the international unions to the persons and such factors as terror and war in recent times is influencing the cultures. The cultural interaction emerged with the increasing migration waves urges the firms which has already been in pursuit of carrying their operations to the international level due to the factors of market shortage and globalization to produce every kind of goods, service and opinion according to the various cultures including the local markets. Building a suitable strategy of communication and marketing to the new consumers determining their demands and needs under the effects of migration movement and cultural interaction is thought to be one of the most important goals of the firms. The aim of this paper is to examine the new-emerging consumers in the changing cultural setting with the migration movements, both obligatory and arbitrary, in international level, and to investigate the strategies of communication and marketing developed by the firms in order to contact with these consumers and to make sense of their demands and needs.
Key Words: International Marketing, New Marketing Approaches, New Consumer, Culture, Migration