İkinci Çocukluk Dönemindeki Çocukların Oyun Mekanları ve Örgün Eğitim İlişkisi


Creative Commons License

YILMAZ M. Ç., BAKIR İ.

Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, cilt.10, sa.0, ss.131-142, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 0
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.13114/mjh.2020.521
  • Dergi Adı: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.131-142
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Oyun; çocukluk döneminin vazgeçilmezi olarak, çocuk mekanı tasarımlarında yer alan en temelfonksiyondur. Oyun mekanları da bu fonksiyon çerçevesinde şekillenir, düzenlenir ve nitelik kazanır.Özellikle İkinci Çocukluk dönemi (6-11 yaş dönemi) çocukların oyun ihtiyacının çevresel oyun alanlarıkadar temel eğitim aldıkları kurumlara ait mekanlarda da çözümlenmesi gerekmektedir. Bu çalışma,ikinci çocukluk döneminde olan çocukların kullandıkları oyun alanlarındaki mekânsal düzenleme vekurgunun öneminin vurgulanması amacıyla yapılmıştır. Çalışma kapsamında çocuklar için “oyun” ve“oyun mekanları” konuları üzerine bir literatür taraması yapılmış; oyunun mekansal karşılığınınsağlanabilmesine yönelik tasarım ve kriterler belirlenmiş ve bu mekanların örgün eğitimdeki yeri üzerinebir değerlendirme yapılmıştır.
Play is the most essential function of childhood. Also, playgrounds are the most indispensable spaces for children. Playgrounds are shaped, regulated, and qualified within this function. In particular the play needs of second childhood period children (the period between the ages of 6-11), should be solved in the places of the institutions where they receive basic education as well as in environmental playgrounds. This study aims to emphasize the importance of spatial arrangement and fiction in those playgrounds used by second childhood period children. Within the scope of this study, literature research on "play" and "playgrounds" for children was conducted. Consequently design and criteria were determined to provide the spatial formation of play; and an assessment was also made concerning the place of these spaces in primary education.