Enriching kindergarten learners’ English by using language portfolio and additional instructional materials


Zorba M. G., Tosun S.

Contemporary Online Language Education Journal,, cilt.1, sa.2, ss.35-43, 2011 (Hakemli Dergi)

Özet

Anaokullarında yabancı dil eğitimine büyük bir talep olduğundan pek çok anaokulu, bu talepleri 
karşılayabilmek için, yabancı dil eğitimi vermeye başlamıştır. Ancak anaokullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin çoğu, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından bu okullar için hazırlanan resmi bir program bunmadığı için, öğrencilere uygun, doğru öğretim gereçleri bulmakta zorluk çekmektedirler. Bu nitel araştırmanın iki temel amacı bulunmaktadır. İlki anaokullarında dil portfolyosu kullanımının yararları;ikinci ise dil portfolyolarının ve öğretim gereçlerinin kullanımının nasıl zenginleştirileceği ve etkili dil öğretimi ile ilgili önerilerde bulunmaktır. 
 
As there has been an increasing demand on language education in kindergartens, a large number of kindergartens have begun to give English language education so as to meet the demand. However, most of the English teachers working in kindergartens have difficulty in finding right instructional materials appropriate for kindergarten students since there is not an official curriculum for such schools developed by the Ministry of Education. The aim of this qualitative study is two-fold: (1) to reveal the advantages of using language portfolio in kindergartens and, (2) to put forward suggestions for how to enrich use of language portfolio and instructional materials in these schools as well as effective language learning.