Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Ekim 2017, ss.147
Turizm ve kültür karşılıklı etkileşim içerisinde yer alan unsurlardır. İnsanların turizm olayına katılma nedenleri arasında kültür önemli bir yere sahiptir. Bu bağlamda bir ülkenin sahip olduğu kültürel miras, turizm açısından çekici bir rol oynamaktadır. Kültürel miras turistik ürün haline gelmektedir. Dolayısıyla kültürel miras turizm aracılığı ile ekonomik bir kaynağa dönüşmektedir. Bu dönüşüm içinde kültürel mirasın korunmasına yönelik bilincin oluşturulması, koruma-kullanma dengesinin gözetilmesi ve kültürel mirasın doğru şekilde yönetilmesi zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. Bu kapsamda kültürel mirasa duyarlı turizm eğitiminin verilmesi büyük bir önem taşımaktadır.
Bu çalışmanın amacı, turizm eğitimi programlarının kültürel miras dersi açısından incelenmesi ve kültürel miras dersinin yeri ve öneminin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda içerik analizi ile Türkiye’de turizm eğitimi veren lisans ve lisansüstü programlar kültürel miras dersi açısından incelenmiştir.
Tourism and culture are elements involved in mutual interaction. Culture has a prominent place among the people’s participation reasons in the tourism event. In this context, the cultural heritage of a country plays an attractive role in terms of tourism. Cultural heritage is becoming a tourist product. Therefore, cultural heritage is transformed into an economic resource through tourism. In this transformation, it becomes necessary to establish the awareness of preserving the cultural heritage, pursue the balance between conservation-usage and to manage the cultural heritage correctly. In this context, it is of great importance to provide tourism education responsive to cultural heritage.
The purpose of this study is to examine the tourism education programs in terms of cultural heritage courses and to determine the place and the importance of the cultural heritage course. For this purpose, undergraduate and graduate programs giving tourism education in Turkey have been examined through content analysis in terms of cultural heritage course.