I. Ulusal Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2015, ss.168-172
http://www.bolognakongresi2015.hacettepe.edu.tr/belge/BSAK15_bildirikitabi.pdfBu çalışmanın amacı, 2001 yılından bu yana ülkemiz yükseköğretim kurumlarında etkisini ve sonuçlarını gördüğümüz Bologna çalışmalarının pek de tartışılmayan arka planını gözler önüne sermektir. Bologna süreci, kişilerin ve hizmetlerin serbest dolaşımı ekseninde iç pazar kontekstine oturtulmakta ve normatif politika önerilerinde bulunulmaktadır. Bu bağlamda, ilk olarak Avrupa’da iç pazarın tesisi ve konsolidasyonu yolundaki çalışmalar ele alınıp, bütünleştirilmiş Avrupa iç pazarının olası faydaları dile getirilmektedir. Ardından, işgücü piyasalarının bütünleşmesi önündeki engelleri aşmak üzere Bologna ve ardılı süreçlerin nasıl bir misyon üstlendiği açıklanıp, AB ile bütünleşme çalışmalarına kesintisiz devam eden ülkemiz yükseköğretim kurumları için gelecek dönemde üzerinde önemle durulması gereken konu başlıkları sıralanmaktadır. Bu bağlamda, program yeterliliklerinin mesleki yeterliliklere atıfla yeniden tanımlanması; ders öğrenme kazanımlarının bilişsel, duyuşsal, davranışsal boyutlarının meslek standartlarıyla ilişkilendirilerek yeniden yazılması; üniversitelerin performanslarının mezunlarına sağladığı kariyer olanakları ve yaşam standardı üzerinden değerlendirilip endekslenmesi önerilmektedir.