Determination Of Satisfaction Factors For Local Community İN Sports Tourism


DERMAN E., YAZAR A.

İinternational Balkan and Near Eastern Social Conference Series, Plovdiv, Bulgaristan, 12 - 13 Mart 2016, cilt.2, ss.111-112

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 2
  • Basıldığı Şehir: Plovdiv
  • Basıldığı Ülke: Bulgaristan
  • Sayfa Sayıları: ss.111-112
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türkiye’nin önemli turizm destinasyonlarından biri olan Manavgat, sahip olduğu doğa ve su kaynaklarıyla da dikkat çekmektedir. Durgun su ve farklı akıntı derecelerinde akarsu kaynaklarına sahip olduğundan su sporları için çok elverişlidir. Kano özelinde baktığımızda bu su kaynakları kano sporunun farklı branşlarına hitap edebilmektedir. Kano yerel halkın ve  turistlerin katılabileceği bir spor branşıdır. Ancak kano sporu bölgede yeni bir spor dalı olduğu için yarış, kamp ve festivaller gibi rekreasyonel etkinliklerle farkındalık oluşturmak gereklidir. Rekreasyonel etkinlikler turizmi besler ve yerel halkın da etkinliklerden faydalanmasını sağlar. Bu sayede öncelikle yerel halkın daha sonra da bölgeye gelen turistlerin kano sporu yapmaları sağlanabilecektir.

Bireylerin bir aktiviteden sağladığı memnuniyet aktiviteyi tekrar gerçekleştirme kararını ve bu aktiviteyi tavsiye etme kararını olumlu yönde etkilemektedir. Bu nedenle çalışmada Manavgat Kano Festivali’ne katılan yerel halkın kano sporuna yönelik memnuniyetlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Manavgat Kano Festivali’ne katılan 270 katılımcı oluştururken örneklemini ise festivale katılan 107 katılımcı oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından 20.04.2015- 22.04.2015 tarihleri arasında festivale katılan katılımcılara anket tekniği uygulanarak toplanmıştır. Bu çalışma öncelikle yerel halka odaklanmıştır. Çalışmanın amacı Manavgat halkının kano sporu aktivitesinden hissettiği memnuniyeti ortaya çıkarmaktır. Frekans analizi, t-testi ve ANOVA istatistiksel analizleri yapılmıştır. Frekans analizi, t-testi ve ANOVA istatistiksel analizleri yapılmıştır. Kano Festivali’nin yöre halkı açısından yüksek bir turizm değeri yarattığı ve mennun edici bir aktivite olduğu tespit edilmiştir. Ancak tanıtım ve pazarlama açısından eksikliklerin yaşandığı sonucu ortaya konulmuştur.

Manavgat is one of the most important tourism destinations in Turkey. It also takes attention with its own nature and water resources. It has been stagnant water and rivers with different degrees of discharge so it is very convenient for water sports. Especially these water sources are able to cater to different branches of canoe sports. Canoeing is a sport to join by the local community and tourists.  However canoeing is a new sport in region and it is necessary to create awareness with recreational activities such as festivals, camping and races. Recreational activities support tourism and provide benefit for the local community. In this way, primarily local people later tourists coming to the region can do canoeing will be provided.

Individual satisfaction of the activity effects positively on decision of performing again the activity and recommending this activity. Therefore, In the research it is aimed to reveal the satisfaction of the local people participated Manavgat Canoe Festival. Quantitative research methods have been used in the study. The research universe is 270 participants who attended the Manavgat Canoe Festival, the sample of research are 107 participants attended the festival. The data were collected by researchers between 20.04.2015 and 22.04.2015 applying the questionnaire to the participants of the festival. This study has been focused on the local community primarily. The aim of the study is to reveal the feeling satisfaction for the community of Manavgat on canoeing activity. Frequency analysis, t-test and ANOVA statistical analysis have been made.  It has been determined that Canoe Festival creates high tourism value and satisfactory activitate for the local people.