Eğitim bilimleri alanında uluslararası araştırmalar VII, Çelikten Mustafa, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.115-138, 2021
Teknoloji korkusu gibi belirli görüngülere yönelik korkular, bireyin geçmiş öğrenme deneyimlerinden kaynaklanabilmekte ve yine öğrenme deneyimleriyle üstesinden gelinebilmektedir. Bu durum, teknoloji korkusunun hem önlenebilecek hem de –eğer önlenememişse- eğitim yoluyla üstesinden gelinebilecek bir duygu olduğunu göstermektedir. Teknoloji korkusuyla ilgili daha kapsayıcı bir anlayış kazanmak, bu duygunun önlenmesi ve üstesinden gelinmesi için yararlı olabilecek öğrenme deneyimlerinin geliştirilmesi, teknolojik yapıtların teknoloji korkusunu dikkate alarak ve kültürel olarak daha seçilebilir bir biçimde tasarlanabilmesi, bireylerin teknolojiyle olan etkileşimlerinin iyileştirilmesi, teknolojinin kabulü, teknolojinin eğitimle bütünleştirilmesi, çalışanların performansının yükseltilmesi ve iş güvenliği alanlarında topluma katkı sağlayacaktır. Bu katkılar, bireyin hem özel yaşamında hem eğitim yaşamında hem de iş yaşamında daha başarılı, verimli ve dolayısıyla da daha mutlu olmasına yardımcı olacaktır. Öte yandan, teknoloji korkusuyla ilgili olarak bilimsel bilgiye dayanan bir bilinç ve başa çıkma becerileri geliştirmek, bireysel hak ve özgürlüklere yönelik saldırılar karşısında bireylerin daha güçlü olabilmelerine de olanak tanıyacaktır. Teknoloji korkusu ve teknofobi ile ilgili yapılacak araştırmalar sonucunda üretilecek bilimsel bilgi işbu bilinç ve becerilerin geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.