IX.URSI-TÜRKİYE 2018 BİLİMSEL KONGRESİ ULUSAL GENEL KURUL TOPLANTISI,, Konya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, cilt.9, sa.1, ss.1-4
Karayolları Bölge Müdürlükleri ve belediyeler, yolların standartlara uygun olarak tamamlanıp tamamlanmadığını belirlemek için geleneksel olarak karot ile örnek alma yöntemini kullanırlar. Bu çalışmada tahribatsız bir yöntem olarak kullanılan 3GHz de çalışan yer görüntüleme radarlarından (YGR) elde edilen verilere zamanda sonlu farklar yöntemi (FDTD) uygulanmış ve 2 tabakalı asfalt kalınlığı ile tabaka bileşenleri belirlenmiştir. YGR yayılım yönü göz önüne alınarak, 2B FDTD yönteminin kullanılması ve enine manyetik alan (TM) modunda çalışılmasına karar verilmiştir. Önerilen modelin benzetimi MATLAB ara yüzü üzerinde geliştirilen algoritma ile yapılmıştır. Çalışma ile 2-katmanlı asfalt yol katman kalınlıkları %10’dan çok daha küçük bağıl hata oranlarıyla belirlenmiştir.
Highway Regional Offices and municipalities traditionally use coring sampling method to determine whether roads have completed suited to standards or not. In this study, finite difference time domain(FDTD) method was applied to the data obtained from GPR(non-destructive method) working at 3 GHz and 2-layered asphalt thickness and layer components were determined. By consideration of GPR propagation direction, it was decided to use 2D-FDTD method and to work in transverse magnetic field(TM) mode. Simulation of the proposed model is made with the developed algorithm via MATLAB interface. 2-layer asphalt road layer thicknesses were determined with relative error rates much smaller than 10%.