Lisans Öğrencilerinin Muhasebeye Giriş Dersine Yönelik Algılamalarının Belirlenmesi


UTKU B., EROL İ.

Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies (JAFAS), cilt.1, sa.3, ss.91-104, 2015 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın amacı, ilk kez muhasebe dersi alan öğrencilerin, bu ders için oluşan dönem başında ve sonundaki algılamalarını ve bir öğretim dönemi süresince bu algılamalardaki farklılaşmaları belirlemektir. Araştırmanın yapılma gerekçesi, muhasebe derslerindeki başarı düzeyini artırabilmek için öneriler sunmaktır. Araştırma, Akdeniz Üniversitesi İİBF İşletme ve İktisat bölümlerinde öğrenim gören 1. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına uygun bir soru formu, dönem başında ve dönem sonunda olmak üzere öğrencilere iki defa uygulanmıştır. 164 anketin değerlendirildiği bu araştırmanın sonuçlarına göre öğrenciler, Genel Muhasebe dersine dönem başındaki bakış açılarının ve algılamalarının, bazı boyutlar dışında, dönem sonuna göre daha negatif olduğunu ifade etmişlerdir

The purpose of this study is determining differences at the beginning and end of semester perceptions of students who take first time accounting courses. The reason for doing the research is providing recommendations for enhancing success at accounting courses. The research was done first grade students of business administration and economics departments of Akdeniz University Faculty of Economics and Administrative Sciences. For getting the aim a survey is used two times at the beginning and end of period. With the consequences of 164 surveys evaluations, excluding some of the dimensions of accounting courses, the perceptions about accounting courses at the beginning are more negative than the perceptions at the end of period.