Eğitim bilimleri alanında akademik çalışmalar, A. Kadir Sönmez, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.89-110, 2020
Bu çalışmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının günlük Internet ve sosyal ağ servisleri kullanımları ve çalgı çalışma süreleri ile Internet bağımlılığı ve çalgı performansları arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırma, Burdur kentinde bulunan Eğitim Fakültesi’nin müzik öğretmenliği programında okuyan 137 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir (N=137). Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Young (1998b) tarafından geliştirilen Young Internet Bağımlılığı Testi Kısa Formu’ndan (YIBT-KF) oluşan anket kullanılarak toplanmıştır. Katılımcıların çalgı başarı puanları ile günlük çalışma süreleri, günlük Internet, sosyal ağ servisleri kullanım süreleri ve sorunlu Internet kullanım düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (p> 0.05). Katılımcıların Internet bağımlılığı düzeyleri ile günlük çalgı çalışma süresi arasında da anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Katılımcıların Internet bağımlılığı ile günlük Internet kullanım süresi ve sosyal ağ servisleri kullanım süreleri arasında ise düşük düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki hesaplanmıştır (p <0.05).