Problematic use of internet, instrument practice time and instrument success


Atabek O., Burak S.

in: Academic studies in educational sciences, A. Kadir Sönmez, Editor, Gece Publishing, Ankara, pp.89-110, 2020

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Vocational Book
  • Publication Date: 2020
  • Publisher: Gece Publishing
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.89-110
  • Editors: A. Kadir Sönmez, Editor
  • Akdeniz University Affiliated: Yes

Abstract

Bu çalışmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının günlük Internet ve sosyal ağ servisleri kullanımları ve çalgı çalışma süreleri ile Internet bağımlılığı ve çalgı performansları arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırma, Burdur kentinde bulunan Eğitim Fakültesi’nin müzik öğretmenliği programında okuyan 137 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir (N=137). Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Young (1998b) tarafından geliştirilen Young Internet Bağımlılığı Testi Kısa Formu’ndan (YIBT-KF) oluşan anket kullanılarak toplanmıştır. Katılımcıların çalgı başarı puanları ile günlük çalışma süreleri, günlük Internet, sosyal ağ servisleri kullanım süreleri ve sorunlu Internet kullanım düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (p> 0.05). Katılımcıların Internet bağımlılığı düzeyleri ile günlük çalgı çalışma süresi arasında da anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Katılımcıların Internet bağımlılığı ile günlük Internet kullanım süresi ve sosyal ağ servisleri kullanım süreleri arasında ise düşük düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki hesaplanmıştır (p <0.05).