Ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik motivasyonları ile derslerde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi


Kocagözoğlu B., Atabek O.

Internatıonal Educatıon Congress - EDUCongress 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.841-853

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.841-853
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Problem Durumu: Yabancı dil dersinde, İngilizce iletişim kurma tüm öğrencilerden istenilen bir beceridir. Eğitimi desteklemek için FATİH projesi gibi önemli projeler uygulansa da, öğrencilerin İngilizce seviyesi dünya ortalamasının altında kalmaktadır. Öğrencilerin İngilizce iletişim kurma istekliliklerini arttırmada motivasyon öğrenciyi harekete geçiren önemli faktörlerdendir. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik motivasyonlarını gelişen eğitim teknolojileri aracılığıyla arttırarak, İngilizce seviyelerini beklenilen seviyeye ulaştırabiliriz. Araştırmanın Amacı: Ortaokul öğrencilerinin derslerde teknoloji kullanımına yönelik tutumları ile onların İngilizce dersine yönelik motivasyonları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ve bu değişkenlerin cinsiyet, sınıf, yaş, akıllı telefon, bilgisayar sahibi olma, yurtdışına çıkma, konuşma etkinliklerine katılım, Türkçe bilmeyen biriyle konuşma ve arkadaş olma sayısı değişkenleriyle ilişkisini ortaya koymaktır. Metot: Ölçeklerden elde edilen sonuçlar SPSS programı aracılığı ile betimsel teknikler, Student’s t-testi, Mann-Whitney U testi, Pearson’s r korelasyon katsayısı, tek yönlü varyans çözümlemesi (ANOVA) ile çözümlenmiştir. Bulgular ve Sonuç: Kız öğrenciler ile İnternette ve sosyal medyada daha çok zaman geçiren öğrencilerin İngilizce dersine yönelik motivasyonları yüksek bulunmuştur. 11 ve 12 yaşındaki öğrencilerin İngilizce dersine yönelik motivasyonları arasında anlamlı bir fark vardır. Öğrencilerin akıllı telefona veya bilgisayara sahip olması ile derslerde teknoloji kullanıma yönelik tutumları arasında da anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Türkçe bilmeyen arkadaşa sahip olan öğrencilerin derslerde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının olumlu ve İngilizce dersine yönelik motivasyonlarının da anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür. Öneriler: Derslerin eğitim teknolojileri aracılığıyla işlenmesi teşvik edilmelidir. Öğretmenlere ve öğrencilere bu konuda gerekli destek sağlanmalıdır. Öğrencilerin Türkçe bilmeyen kişilerle daha çok iletişime geçmesi için projeler, etkinlikler vb. faaliyetler desteklenmelidir.