22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.63
Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları davranış problemlerinin çözümünde kullandıkları yöntem/tekniklerin, çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Antalya Kumluca İlçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı İlköğretim ve Okul Öncesi Eğitim kurumlarının anasınıfı şubelerinde görev yapan 30 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın deseni olarak tarama modellerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için “Okul Öncesi Eğitimi Öğretmeni Öğretmen Bilgi Formu” ve “Davranış Yönetimi Bilgi Formu” geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Veri toplama süreci devam etmektedir. Araştırma verilerinin analizi için SPSS paket programı kullanılacaktır. Araştırmada elde edilen sonuçlar mevcut araştırmalarla desteklenerek tartışılacaktır.