A Critical Outlook on MoNE Early Childhood Education Curriculum in terms of 21st Century Skills


Çetin M., Çetin G.

Yaşadıkça Eğitim, vol.35, no.1, pp.235-255, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 35 Issue: 1
  • Publication Date: 2021
  • Doi Number: 10.33308/26674874.2021351258
  • Journal Name: Yaşadıkça Eğitim
  • Journal Indexes: Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), Directory of Open Access Journals, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.235-255
  • Akdeniz University Affiliated: Yes

Abstract

Bu araştırmanın amacı, MEB 2013 okul öncesi eğitim programı ve etkinlik kitabının 21. yüzyıl becerileri açısından

eleştirel olarak incelenmesidir. Araştırmada doküman analiz yönteminden hareketle, MEB 2013 okul öncesi eğitimi programı
ile programın uygulanmasına rehberlik eden etkinlik kitabı, 21. Yüzyıl Becerileri Erken Öğrenme Çerçevesi kapsamındaki
öğrenme ve yenilik becerileri,
yaşam ve kariyer becerileri ile bilgi, medya ve teknoloji becerileri temel alınarak incelenmiştir.
Dokümanlardan elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, okul
öncesi eğitim programı ve etkinlik
kitabının öğrenme ve yenilik becerileri ile yaşam ve kariyer becerilerini büyük oranda
destekler nitelikte olduğunu göstermiştir. Diğer yandan, araştırmanın bulguları, okul öncesi eğitim programı ve etkinlik
kitabında bilgi, medya ve teknoloji becerilerinin ele alınmadığını ortaya koymuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular
doğrultusunda, okul öncesi eğitim programı ve etkinlik kitabının erken çocukluk döneminde 21. yüzyıl becerilerinin
kazandırılmasına yönelik önemli bir potansiyel taşıdığı görülmüştür.