Farklı Siyasi Parti Belediyelerinin Kurumsal Web Sayfalarının Kurum İmajı ve Kurum Kimliği Çerçevesinde İncelenmesi: İstanbul, İzmir, Adana Örneği


ŞENER T., KARACA H.

1.Ines Internatıonal Academıc Research Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, ss.3526-3533

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.3526-3533
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öz Kurumlar, kamu ya da özel sektör ayrımı gözetmeksizin, hedef kitlenin memnuniyetini sağlamak için gerçekleştirdikleri faaliyetlerini yoğun bir rekabet ortamında devam ettirmektedirler. Teknolojinin ve internet kullanımının günden güne yaygınlaşması, kurumların internet ortamında da var olması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Önemli bir iletişim kanalı haline dönüşen internet ortamının kurumların tüketici ya da seçmeleri ile olan ilişkisini sağlayan ciddi bir alan olduğu düşünülmektedir. Yani internet alanındaki gelişmeler kurumlara, web siteleri ve sosyal medya hesapları aracılığıyla hedef kitleyle bire bir iletişim kurma imkânını sağlamaktadır. Öyle ise hedef kitle, kurumları en kolay internet sitelerinden ve sosyal medya hesaplarından takip etmekte, kurum algısını ise söz konusu interaktif ortamdan etkilenerek oluşturmaktadır. Bu durum ise kurumlarının rekabette üstünlük sağlamaları için yoğun bir şekilde uğraştıkları, önemli kurumsal unsurlardan olduğu düşünülen kurum imajı üzerinde kurumsal web sayfalarının etkinliğini ortaya koymaktadır. Buna dayanarak internet ortamında bulunmayan kurumların imajlarının olumsuz olarak algılandığı söylenebilir. Öyle ise kurumların internet üzerinde aktif olarak kullanılan bir web sayfalarının yer alması gerekmektedir. Kurumsal anlamda web siteleri kurumların hem iç hem de dış hedef kitleleriyle gerekli olan bilgi paylaşımında en etkin unsurlardan birisidir. Özellikle web 2.0 uygulamaları ile mümkün kılınan interaktif etkileşim, kurumsal web sayfalarını daha da önemli hale getirmektedir. Belediyelerin oldukça dikkatli bir şekilde resmi web sayfalarını kullanmaları gerekmektedir. Vatandaşlara bilgi aktarımı ve karşılıklı etkileşim noktasında belediye web sayfalarının hem içerik hem de görsel doygunluk anlamında etkili olmalıdır. Çünkü bu sayfalar seçmenlerin ve sonraki seçim dönemlerinde seçmen olacak bireylerin kurumla iletişime girdiği, kurumu tanıdığı ve kurum hakkında fikir sahibi olduğu yerlerdir. Bu yüzden sayfalar imaj açısından önemlidir. Görsel ve içerik yönünden karışıklığın çok fazla olduğu sayfalar vatandaşın sağlıklı hizmet almasına engel olacaktır. Kullanışlı ve kolay anlaşılabilir sayfalar ise vatandaşın işlemlerini hızlı halletmesine ve kurum hakkında olumlu düşüncelere sahip olmasına olanak verecektir. Bu çalışma kapsamında mecliste grubu bulunan üç siyasi partinin kazandığı İstanbul, İzmir ve Adana Büyükşehir belediyeleri incelenmiştir. Söz konusu belediyelerin resmi web sayfalarının daha verimli kullanılması amacı ile bazı önerilerde bulunulmuş, web sayfalarının kurum imajları üzerindeki etkilerine değinilmiştir. 

Anahtar Kelimeler: Kurum İmajı, Kurum Kimliği, Web Sayfaları, Belediye

Abstract Associationsmaintaintheireffort on appreciatingtargetpopulations, withnodiscriminationoversectors. Spreadingtechnologyand internet usagehaverevealedtherequirementformunicipalitiestoexist on virtualenvironment, as well.Internet, which has become an importantcommunicationchannel, is thoughtto be seriousareathatprovides a relationshipbetweenassociationsandconsumers. Thus, progress on virtualenvironmentallowsassociationstocommunicateone-to-onewithtargetpopulationthrough web sitesandsocialmediaaccounts. Infact, targetpopulationfollowsassociationsover web sitesandsocialmediaaccounts in themosteasilywayandbuilds a perceptionaboutassociationsbygettingaffectedbytheinteractiveenvironment. Itrevealstheeffect of corporate web pages on corporateimage, whichis a significantfactorthatassociationsgive a dense effort on. Thus, it could be simplymentionedthat, associationswho do not manifestthemselves in virtualenvironmentareperceived as having a badcorporateimage. Infact, associationsshouldhave an activelyused web page on the internet. INES 2016 # 3526 Web sites form one of themostactive channe lsthroug hwhich associations share require dinformation with the irinternaland external target population. Especially the interactivity, providedwith2.0 web applications, leadcorporate web pagesto be moreimportant. Municipalitiesshouldbenefittheir web pages in a verycarefulway. Municipality web pagesshould be wellvisualizedandcontentedforprovidinginformationandhavinginteractivecommunicationwithcitize ns. These web pagesarethechannelswherecurrentvotersandfuturevoterscommunicate, recognizeandobtain a perspectiveaboutmunicipalities. Thesepagesareimportant in terms of corporateimage. Pagesthathave a dense complexity of visualsandcontentmaypreventcitizensfrombeingwellinformed. Pagesthathave an easyandsimpleinterfacemayhelpcitizenstoprocesstheirworkfasterandleadthemtohave a positiveperspectiveabouttheassociation. Throughoutthestudy, İstanbul, Adana and İzmir municipalities of three main politicalparties, takeplace in theparliament, areassessed. Advicesweregiventothesethreemunicipalitiestousetheir web sitesmoreefficiently. Effects of web sites on corporateimagewerementioned. KeyWords: Corporate Image, Corporate Identity, Web Pages, Municipality