10th International Sport Sciences Congress, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2008, ss.909-911
Ankara il merkezinde ortaokul ve lisede öğrenim gören ve okul basketbol takımıyla müsabakalara katılım gösteren sporcuların salon ve müsabaka ile ilgili memnuniyet düzeylerini belirlemek üzere yapılmış olan bu çalışmadan elde edilen bulgulara göre genel anlamda müsabakalardan memnuniyet seviyesinin ortalama düzeyde olduğundan bahsetmek mümkündür. Bu seviyede memnuniyet ile sporcuların müsabakalara devam edeceğini varsayabiliriz ancak çok memnun seviyede olunmuş olsa idi bir anlamda müsabakalara katılan kişilerin daha büyük bir istekle spora devam edeceğinden söz etmek mümkün olabilirdi (Mullin ve ark., 2000). Bir diğer yandan, yapılan tek değişkenli t-test ve karşılaştırmalı t-test analizlerinin sonuçlarına göre daha fazla beklentiye sahip olması beklenen özel okul öğrencileri ile normal devlet okulunda okuyan öğrencilerin memnuniyet düzeyleri arasında bir farklılık göze çarpmamıştır. Ancak, spor salonuna göre yapılan değerlendirmelerde MEB spor salonunda müsabakaya katılan sporcuların hem Altındağ spor salonundakilere hem de ortalama düzeye oranla daha memnun olduğundan bahsetmek mümkündür. Benzer şekilde, Altındağ spor salonunda müsabakalara katılan sporcuların ise memnuniyet seviyesinin ortalamanın altında olduğundan bahsedilebilir. Buna göre, MEB spor salonundaki ortam en azından korunmalı ve problem olabilecek konular tekrardan gözden geçirilmelidir, benzer şekilde Altındağ spor salonundaki ortam öncelikli olarak iyileştirilmeli ve katılımcıların memnuniyet düzeyi artırılmaya çalışılmalıdır ki sporcular spordan soğumasınlar ve hayat boyu spor felsefesini benimseyebilsinler. Koşulların uygunluğu kişilerin spora olan ilgilisini azaltabilmekte ya da artırabilmektedir (Parks ve Querterman, 2002), bu bağlamda ortam koşullarının iyileştirilmesi çok faydalı olabilecektir.