Türkiye’de pedagojik formasyon kurslarının temel amacı, farklı branşlarda eğitim alan ya da mezun olan
kişilerin eksik olan eğitim formasyonunu almalarını ve kendi alanlarında öğretmen olarak atanmalarını sağlayıcı
bir alt yapı oluşturmayı mümkün kılmaktır. Kursiyerlerin mizah tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının,
depresyon, kaygı ve stres gibi değişkenlerle ilişkisini incelemek, kısa sürede öğretmenlik hak ve yetkisini alacak
kişilerin psikolojik başa çıkma yöntemlerini daha yakından tanımaya ve formasyon programlarını bu açıdan
tartışmaya ve geliştirmeye yardımcı olacaktır. Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon öğrencilerinde mizah
tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının, stres, kaygı ve depresyonla ilişkisini incelemektir. Araştırmada,
111 pedagojik formasyon kursiyeri üzerinde Beck Depresyon Envanteri, Sürekli Kaygı Envanteri, Algılanan
Stres Ölçeği, Mizah Tarzları Ölçeği ve MizahYoluyla Başa Çıkma Ölçeği uygulanmıştır. Değişkenler, uygun
istatistiksel yöntemlerle incelenmiş, regresyon ve korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada, deneklerin %
66,1 oranında orta ve üst depresyon düzeyinde oldukları gözlemlenmiştir. Kendini geliştirici mizah tarzındaki
artışın, depresyonda azalmayla, kendini yıkıcı mizah tarzındaki artışın ise depresyonda artışla ilişkili olduğu da
bulgular arasındadır. Çalışmada elde edilen bir başka bulgu, kendini geliştirici mizah tarzındaki artışın, algılanan
streste, sürekli kaygıda ve depresyonda azalmayla ilişkili olduğudur. Son olarak, cinsiyetle saldırgan mizah tarzı
arasında, erkek denekler lehine anlamlı bir ilişki gözlemlenmiştir.Türkiye’de pedagojik formasyon kurslarının temel amacı, farklı branşlarda eğitim alan ya da mezun olan
kişilerin eksik olan eğitim formasyonunu almalarını ve kendi alanlarında öğretmen olarak atanmalarını sağlayıcı
bir alt yapı oluşturmayı mümkün kılmaktır. Kursiyerlerin mizah tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının,
depresyon, kaygı ve stres gibi değişkenlerle ilişkisini incelemek, kısa sürede öğretmenlik hak ve yetkisini alacak
kişilerin psikolojik başa çıkma yöntemlerini daha yakından tanımaya ve formasyon programlarını bu açıdan
tartışmaya ve geliştirmeye yardımcı olacaktır. Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon öğrencilerinde mizah
tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının, stres, kaygı ve depresyonla ilişkisini incelemektir. Araştırmada,
111 pedagojik formasyon kursiyeri üzerinde Beck Depresyon Envanteri, Sürekli Kaygı Envanteri, Algılanan
Stres Ölçeği, Mizah Tarzları Ölçeği ve MizahYoluyla Başa Çıkma Ölçeği uygulanmıştır. Değişkenler, uygun
istatistiksel yöntemlerle incelenmiş, regresyon ve korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada, deneklerin %
66,1 oranında orta ve üst depresyon düzeyinde oldukları gözlemlenmiştir. Kendini geliştirici mizah tarzındaki
artışın, depresyonda azalmayla, kendini yıkıcı mizah tarzındaki artışın ise depresyonda artışla ilişkili olduğu da
bulgular arasındadır. Çalışmada elde edilen bir başka bulgu, kendini geliştirici mizah tarzındaki artışın, algılanan
streste, sürekli kaygıda ve depresyonda azalmayla ilişkili olduğudur. Son olarak, cinsiyetle saldırgan mizah tarzı
arasında, erkek denekler lehine anlamlı bir ilişki gözlemlenmiştir.professions to gain an educational structure , which will help them to be positioned as teachers in related areas.
Investigating those students’ relations between their humor styles and coping with humor behaviors and their
depression, stress and anxiety, will help to learn more about them, as well as develop and improve the curricula of
pedagogical foundation. e purpose of this research is to investigate formation students’ relations between their
humor styles and coping with humor behaviors and their depression, stress and anxiety, will help to learn more
about them, as well as develop and improve the curricula of pedagogical foundation. Beck Depression Inventory,
Trait Anxiety Inventory, Perceived Stress Scale , Humor Styles Questionnarie and Coping with Humor Scale were
administered on 111 pedagogical formation students . e variables were analyzed by regression and correlation.
It was found that 66.1% of the subjects take place at medium and high depression levels. It was observed that an
increase in self ailiating humor style relates to a decrease in perceived stress, anxiety and depression, whereas
an increase in self-defeating humor style related to higher depression level. Finally, a significant relation between
sex and aggressive humor style was found in favor of males
Türkiye’de pedagojik formasyon kurslarının temel amacı, farklı branşlarda eğitim alan ya da mezun olan
kişilerin eksik olan eğitim formasyonunu almalarını ve kendi alanlarında öğretmen olarak atanmalarını sağlayıcı
bir alt yapı oluşturmayı mümkün kılmaktır. Kursiyerlerin mizah tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının,
depresyon, kaygı ve stres gibi değişkenlerle ilişkisini incelemek, kısa sürede öğretmenlik hak ve yetkisini alacak
kişilerin psikolojik başa çıkma yöntemlerini daha yakından tanımaya ve formasyon programlarını bu açıdan
tartışmaya ve geliştirmeye yardımcı olacaktır. Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon öğrencilerinde mizah
tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının, stres, kaygı ve depresyonla ilişkisini incelemektir. Araştırmada,
111 pedagojik formasyon kursiyeri üzerinde Beck Depresyon Envanteri, Sürekli Kaygı Envanteri, Algılanan
Stres Ölçeği, Mizah Tarzları Ölçeği ve MizahYoluyla Başa Çıkma Ölçeği uygulanmıştır. Değişkenler, uygun
istatistiksel yöntemlerle incelenmiş, regresyon ve korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada, deneklerin %
66,1 oranında orta ve üst depresyon düzeyinde oldukları gözlemlenmiştir. Kendini geliştirici mizah tarzındaki
artışın, depresyonda azalmayla, kendini yıkıcı mizah tarzındaki artışın ise depresyonda artışla ilişkili olduğu da
bulgular arasındadır. Çalışmada elde edilen bir başka bulgu, kendini geliştirici mizah tarzındaki artışın, algılanan
streste, sürekli kaygıda ve depresyonda azalmayla ilişkili olduğudur. Son olarak, cinsiyetle saldırgan mizah tarzı
arasında, erkek denekler lehine anlamlı bir ilişki gözlemlenmiştir.Türkiye’de pedagojik formasyon kurslarının temel amacı, farklı branşlarda eğitim alan ya da mezun olan
kişilerin eksik olan eğitim formasyonunu almalarını ve kendi alanlarında öğretmen olarak atanmalarını sağlayıcı
bir alt yapı oluşturmayı mümkün kılmaktır. Kursiyerlerin mizah tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının,
depresyon, kaygı ve stres gibi değişkenlerle ilişkisini incelemek, kısa sürede öğretmenlik hak ve yetkisini alacak
kişilerin psikolojik başa çıkma yöntemlerini daha yakından tanımaya ve formasyon programlarını bu açıdan
tartışmaya ve geliştirmeye yardımcı olacaktır. Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon öğrencilerinde mizah
tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının, stres, kaygı ve depresyonla ilişkisini incelemektir. Araştırmada,
111 pedagojik formasyon kursiyeri üzerinde Beck Depresyon Envanteri, Sürekli Kaygı Envanteri, Algılanan
Stres Ölçeği, Mizah Tarzları Ölçeği ve MizahYoluyla Başa Çıkma Ölçeği uygulanmıştır. Değişkenler, uygun
istatistiksel yöntemlerle incelenmiş, regresyon ve korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada, deneklerin %
66,1 oranında orta ve üst depresyon düzeyinde oldukları gözlemlenmiştir. Kendini geliştirici mizah tarzındaki
artışın, depresyonda azalmayla, kendini yıkıcı mizah tarzındaki artışın ise depresyonda artışla ilişkili olduğu da
bulgular arasındadır. Çalışmada elde edilen bir başka bulgu, kendini geliştirici mizah tarzındaki artışın, algılanan
streste, sürekli kaygıda ve depresyonda azalmayla ilişkili olduğudur. Son olarak, cinsiyetle saldırgan mizah tarzı
arasında, erkek denekler lehine anlamlı bir ilişki gözlemlenmiştir.Türkiye’de pedagojik formasyon kurslarının temel amacı, farklı branşlarda eğitim alan ya da mezun olan
kişilerin eksik olan eğitim formasyonunu almalarını ve kendi alanlarında öğretmen olarak atanmalarını sağlayıcı
bir alt yapı oluşturmayı mümkün kılmaktır. Kursiyerlerin mizah tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının,
depresyon, kaygı ve stres gibi değişkenlerle ilişkisini incelemek, kısa sürede öğretmenlik hak ve yetkisini alacak
kişilerin psikolojik başa çıkma yöntemlerini daha yakından tanımaya ve formasyon programlarını bu açıdan
tartışmaya ve geliştirmeye yardımcı olacaktır. Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon öğrencilerinde mizah
tarzları ve mizahla başa çıkma davranışlarının, stres, kaygı ve depresyonla ilişkisini incelemektir. Araştırmada,
111 pedagojik formasyon kursiyeri üzerinde Beck Depresyon Envanteri, Sürekli Kaygı Envanteri, Algılanan
Stres Ölçeği, Mizah Tarzları Ölçeği ve MizahYoluyla Başa Çıkma Ölçeği uygulanmıştır. Değişkenler, uygun
istatistiksel yöntemlerle incelenmiş, regresyon ve korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada, deneklerin %
66,1 oranında orta ve üst depresyon düzeyinde oldukları gözlemlenmiştir. Kendini geliştirici mizah tarzındaki
artışın, depresyonda azalmayla, kendini yıkıcı mizah tarzındaki artışın ise depresyonda artışla ilişkili olduğu da
bulgular arasındadır. Çalışmada elde edilen bir başka bulgu, kendini geliştirici mizah tarzındaki artışın, algılanan
streste, sürekli kaygıda ve depresyonda azalmayla ilişkili olduğudur. Son olarak, cinsiyetle saldırgan mizah tarzı
arasında, erkek denekler lehine anlamlı bir ilişki gözlemlenmiştir.professions to gain an educational structure , which will help them to be positioned as teachers in related areas.
Investigating those students’ relations between their humor styles and coping with humor behaviors and their
depression, stress and anxiety, will help to learn more about them, as well as develop and improve the curricula of
pedagogical foundation. e purpose of this research is to investigate formation students’ relations between their
humor styles and coping with humor behaviors and their depression, stress and anxiety, will help to learn more
about them, as well as develop and improve the curricula of pedagogical foundation. Beck Depression Inventory,
Trait Anxiety Inventory, Perceived Stress Scale , Humor Styles Questionnarie and Coping with Humor Scale were
administered on 111 pedagogical formation students . e variables were analyzed by regression and correlation.
It was found that 66.1% of the subjects take place at medium and high depression levels. It was observed that an
increase in self ailiating humor style relates to a decrease in perceived stress, anxiety and depression, whereas
an increase in self-defeating humor style related to higher depression level. Finally, a significant relation between
sex and aggressive humor style was found in favor of males