e-Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), cilt.12, sa.43, ss.23-46, 2013 (Hakemli Dergi)
Bu arastırmanın amacı, sicil uygulaması hakkında ğretmenlerin grslerini belirlemek, bu grslere dayalı
olarak sicil uygulamalarındaki aksaklık ve eksiklikleri saptayarak bundan sonra yapılacak yeni personel
değerlendirme alısmalarında bu aksaklık ve eksikliklerin grlmemesi iin uygulayıcılara bilimsel neriler
sunmaktır. Arastırma, betimsel bir alısmadır. Arastırmanın evrenini, 2009–2010 ğretim yılında Antalya il
merkezindeki resmi ilkğretim okullarında grevli ğretmenler olusturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
arastırmacılar tarafından besli likert tipinde hazırlanan bir “Sicil Değerlendirme ?leği” kullanılmıstır. ?leğin
Cronbach Alpha i tutarlılık katsayısı 0.93 olarak hesaplanmıstır. Verilerin istatistiksel analizlerinde aritmetik
ortalama, standart sapma, “t” testi ve varyans analizi kullanılmıstır. Arastırma bulgularına gre, sicil
uygulamalarına iliskin ğretmen grsleri arasında brans değiskenine gre anlamlı bir farklılık bulunmustur.
Bununla beraber ğretmenler, sicil notlarının adil bir sekilde verildiğine, sicillerin amacına uygun olarak objektif
ltlere gre doldurulduğuna “az” dzeyde katılmıslardır. Bundan sonra yapılacak performans değerlendirme
alısmalarında değerlendirme raporlarındaki kıstaslar kisisel zellikleri değil personelin performansını lc
nitelikte olmalıdır.
Anahtar Kelimeler: performans değerlendirme, sicil, ilkğretim okulu, ğretmen, personel
The purpose of this study is to reveal how teachers view the use of personal records, to determine shortcomings
of the use of personal records on the basis of teachers’ opinions, and to contribute to the attempts to come up
with new staff evaluation systems. The population of the study comprised of the teachers who worked for the
state primary schools in the centre of Antalya during the Educational year of 2009-2010. 367. The data collection
tool was a 5-point Likert-scale survey. As for the reliability, the Cronbach’s alpha was 0.93. Arithmetic mean, ttest
and variance analysis (one-way) were employed for data analysis and interpretation. Branch teachers have a
more positive view of personal records than classroom teachers. The teachers somewhat agreed that personal
records have an effect on their morale and job satisfaction, and positive personal records motivate them and
increase their performance. They disagreed that personal records were arranged fairly, properly or objectively.
Not all civil servants should be exposed to the same evaluation form. There should be a focus on evaluating the
performance of the personnel not personal characteristics of them in the reports evaluating performance
Key Words: Performance evaluation, personal records, primary school, teacher, personal