Milli Eğitim, cilt.37, sa.180, ss.240-252, 2009 (Scopus)
Bu araflt›rman›n amac›, Milli E¤itim Bakanl›¤›’nca 2005–2006 E¤itim ve
ö¤retim y›l›nda ilkö¤retim Okullar›n›n 2, 3, 4 ve 5’ inci s›n›flar›nda uygulamaya
konulan yeni ilkö¤retim program›n› ö¤retmen, okul yöneticisi ve ilkö¤retim
müfettifllerinin görüfllerine dayanarak de¤erlendirmek ve bu görüfller ›fl›¤›nda
program›n uygulanmas›nda ortaya ç›kan eksiklik ve aksakl›klar›n giderilmesine
iliflkin öneriler sunmakt›r. Araflt›rmada, araflt›rmac›lar taraf›ndan gelifltirilen
5’li Likert tipi bir ölçek kullan›lm›flt›r. Araflt›rman›n evrenini Antalya ilindeki 43
okulun ö¤retmen ve yöneticisi ile ildeki tüm ilkö¤retim müfettiflleri oluflturmufltur.
Veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü
varyans analizi ve varyanslar›n eflitsizli¤inde ise Kruskall Wallis H ve Mann
Whitney U testleri kullan›larak çözümlenmifltir.
Bu araflt›rman›n sonuçlar›na göre, ‹lkö¤retim müfettiflleri, okul yöneticileri
ve ö¤retmenlerin yeni ilkö¤retim program›n›n (Y‹P) uygulanmas›na iliflkin
görüflleri aras›nda anlaml› bir farkl›l›k yoktur. Her üç grup yeni ilkö¤retim
program›n›n felsefi boyutuna “çok kat›l›yorum”, ‹nsan ve madde kaynaklar›n›n
yeterli¤i boyutuna “az kat›l›yorum”, Ö¤renme-ö¤retme sürecinin etkilili¤i boyutuna
ise “orta kat›l›yorum” düzeyinde görüfl bildirmifllerdir. Okuttuklar› ö¤-
renci say›s› yükseldikçe ö¤retmenlerin program›n baflar›s›na iliflkin alg›lar›n›n
düfltü¤ü görülmektedir.
Anahtar Sözcükler: ‹lkö¤retim program›, yap›land›rmac›l›k, davran›flç›
l›k, çoklu zeka