Sportif Rekreasyon Aktivitelerine Düzenli Katılımı Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi: Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma


ŞAHİN İ., KOCABULUT Ö.

Journal Of Recreation and Tourism Research (JRTR), cilt.1, sa.2, ss.46-67, 2014 (Hakemli Dergi)

Özet

Çağımızın popüler trendlerinden biri olan sportif rekreasyon, rutin çalışma saatleri ve günlük ihtiyaçların karşılandığı zamanların dışındaki boş vakitlerin değerlendirilmesi bakımından insan hayatında önemli bir rol üstlenmektedir. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin günümüzde boş zamanların vazgeçilmezi haline gelen sportif rekreasyon aktivitelerine düzenli olarak katılmasına engel olan faktörlerin araştırılmasını amaçlamaktadır. Bununla birlikte söz konusu engel faktörlerinin sportif rekreasyona katılımüzerinde anlamlı bir etkiye sahip olup olmadığı araştırılmıştır. Öte yandan öğrencilerin toplumdaki refah düzeylerinin, sportif 
rekreasyon aktivitelerine katılımları arasında ilişkinin var olup olmadığı mercek altına alınmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda Alexandris ve Carrol tarafından geliştirilen, toplam 7 alt boyut ve 27 maddeden oluşan “Boş Zaman Engelleri” ölçeğinden faydalanılmış; anket çalışması neticesinde elde edilen verilerle yapılan AFA Analizi’nde ise söz konusu ölçeğe ait iki ifadenin 7 alt boyuta ek olarak 8. boyut altında toplandığı görülmüştür. Elde edilen boyutun ise ‘Yorgunluk Hissi’ olarak adlandırılması uygun bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Sportif Rekreasyon, Rekreasyonel Sporlar, Rekreatif Sporlar, Rekreasyonel Sportif 
Aktiviteler, Sportif Rekreasyon Engelleri, Sportif Rekreasyon Türleri
Being the popular trend of our time, recreational sports, bear an significant role in human’s life in terms of making use of the spare time well. This study aims to investigate the factors that prevent regular participation of college students in recreational sport activities. However, whether these inhibitory factors have a significant effect on participation inrecreational sports was investigated. On the otherhand, it was investigated that if there was a relationship between students' levels of welfare in society and regular participation in recreational sport activities. For these purposes, the “Leisure Barriers" scale which was developed by Alexandris and Carrol, 
consisting of 27 items with 7 subscales was utilized. It is observed that in AFA Analysis two statements grouped under eight sub-dimensionsin addition to dimension 7. This extra dimension is named as ‘Feeling of Fatigue’.