JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES, cilt.4, sa.3, ss.577-594, 2015 (Hakemli Dergi)
Bu makale, derinlemesine bir alan yazın taramasının ürünüdür. Bu tarama değerlendirme makalesinin hedefi PISA (2002; 2006) ve BIFIE (2008) araştırma sonuçlarının ortaya koyduğu: Avusturya’da yaşayan Türk göçmen çocuklarında saptanan Alman dilindeki yetersizlikler ve akademik başarısızlıklar konusunu ve bunun arka planında yatan olası nedenlerini ortaya koymak ve tartışmaya açmaktır. Bu çalışma, Türk göçmen çocuklarında gözlenen akademik yetersizliklerin sosyo–ekonomik ve kültürel arka planını göstermek için kaleme alınan bir girişim olarak da değerlendirilebilir. Makalede, çok dilli çocukların dil edinmede sahip oldukları bilişsel ve sezgisel yetenekleri ile öğrenme ve keşfetmeye yönelik geliştirdikleri motivasyonları dilbilim ve beyin araştırmaları ışığında genel hatlarıyla betimlenecek, son olarak da, çokdilli Türk çocuklarının bu kapasitelerinin değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekilecek ve bu yönde çözüm önerileri sunulacaktır.
This article is the outcome of a thorough survey of literature. The aim of this review is twofold:
first to show the study results of PISA (2002; 2006), BIFIE (2008) and some other Projects about
deficiencies of Turkish students in the German language in the Austrians school system;
secondly to discuss some possible causes of this deficiency. The present paper may be seen as
an attempt to show the possible socioeconomic and cultural backgrounds of the academic
problems of Turkish students in Austria. Throughout this paper we shall also try to show a
broad spectrum of the cognitive capacities and intuitive skills and eager to learn and explore of
young children in the field of multilingual acquisition in light of neurolinguistics and findings
from brain research. In the context of this paper i would like to draw attention to capacities of
young Turkish children and try to offer solutions to this problem.