The Effect of Using a Celebrity in the Advertisements of Different Brands in the Same Time Period on Consumer Attitudes


Yiğit Açıkgöz F., Koktay B.

Abant Sosyal Bilimler Dergisi, vol.22, no.3, pp.1203-1211, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 22 Issue: 3
  • Publication Date: 2022
  • Journal Name: Abant Sosyal Bilimler Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.1203-1211
  • Akdeniz University Affiliated: Yes

Abstract

Dünyanın her yerinde markalar ürün ya da hizmetlerinin hedef kitleler tarafından benimsenmesini sağlamak adına reklamlardan yararlanmaktadır. Değişen pazar ve tüketici davranışları karşısında reklamlardan en iyi sonucu almak isteyen markalar, günlük yaşam içinde çok fazla uyarana maruz kalan tüketicinin dikkatini çekmek adına reklamlarında ünlü kullanmayı sıklıkla tercih etmektedir. Bu çalışmada da bir ünlünün aynı zaman diliminde birden fazla reklamda yer almasının tüketiciler üzerindeki etkilerini araştırarak, reklamlardaki ünlü desteğinin tüketicilerin onaylanan marka veya ürünlere ilişkin algıları üzerindeki etkisini test etmek amaçlanmıştır.