Abant Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.22, sa.3, ss.1203-1211, 2022 (Hakemli Dergi)
Dünyanın her yerinde markalar ürün ya da hizmetlerinin hedef kitleler tarafından benimsenmesini
sağlamak adına reklamlardan yararlanmaktadır. Değişen pazar ve tüketici davranışları karşısında
reklamlardan en iyi sonucu almak isteyen markalar, günlük yaşam içinde çok fazla uyarana maruz kalan
tüketicinin dikkatini çekmek adına reklamlarında ünlü kullanmayı sıklıkla tercih etmektedir. Bu çalışmada da
bir ünlünün aynı zaman diliminde birden fazla reklamda yer almasının tüketiciler üzerindeki etkilerini
araştırarak, reklamlardaki ünlü desteğinin tüketicilerin onaylanan marka veya ürünlere ilişkin algıları
üzerindeki etkisini test etmek amaçlanmıştır.