Bir Ünlünün Aynı Zaman Diliminde Farklı Markaların Reklamlarında Kullanılmasının Tüketici Tutumlarına Olan Etkisi


Yiğit Açıkgöz F., Koktay B.

Abant Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.22, sa.3, ss.1203-1211, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 22 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2022
  • Dergi Adı: Abant Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1203-1211
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dünyanın her yerinde markalar ürün ya da hizmetlerinin hedef kitleler tarafından benimsenmesini sağlamak adına reklamlardan yararlanmaktadır. Değişen pazar ve tüketici davranışları karşısında reklamlardan en iyi sonucu almak isteyen markalar, günlük yaşam içinde çok fazla uyarana maruz kalan tüketicinin dikkatini çekmek adına reklamlarında ünlü kullanmayı sıklıkla tercih etmektedir. Bu çalışmada da bir ünlünün aynı zaman diliminde birden fazla reklamda yer almasının tüketiciler üzerindeki etkilerini araştırarak, reklamlardaki ünlü desteğinin tüketicilerin onaylanan marka veya ürünlere ilişkin algıları üzerindeki etkisini test etmek amaçlanmıştır.