Bu çalışma, Cumhuriyet Dönemi Türkçe Dersi Öğretim Programlarında temel dil becerilerinin öğretiminde kullanılan teknikleribelirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, 1924-2018 yılları arasında yayınlanan ilk ve orta öğretim Türkçe dersi programlarıçalışmanın veri kaynağı olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniğinin araştırmanınmerkezinde kullanıldığı bu çalışmada, ilgili programlarda temel dil becerilerinin öğretiminde kullanılan teknikler iki alan uzmanıtarafından içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgular betimsel istatistiki veriler aracılığıyla tablolaştırılmış,bulgulara ilişkin ifadeler ortaya konmuştur. Çalışma sonucunda, programlarda temel dil becerileri arasından en çok okumabecerisine ilişkin öğretim tekniklerine yer verildiği, bu beceriyi sırasıyla yazma, konuşma ve dinleme becerisinin takip ettiğigörülmüştür. Programlarda başvurulan tekniklere ilişkin bulgulara bakıldığında, okuma becerisinin öğretiminde öne çıkantekniklerin edebi metin okuma ve sesli okuma; yazma becerisinde serbest yazma; dinleme becerisinde katılımsız dinleme vekonuşma becerisinde ise serbest konuşma tekniğinin kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, ilgili literatürile desteklenerek tartışılmıştır.
This study aims to reveal the techniques used for teaching language skills in the Republican Era Turkish Curriculum. To attain this goal, the primary and secondary Turkish curriculum published between the years 1924-2018 were determined as the data source of the study. The study adopted the document analysis technique of qualitative research methods in the centre of the study and techniques used for teaching basic language skills were analysed by two field experts through the content analysis technique. The findings were illustrated by using descriptive statistics in tables, the related statements were added. The results showed that among the basic language skills, the curriculum gave wide coverage to the techniques used in teaching reading comprehension skills, followed by writing, speaking and listening skills respectively. Considering the findings of the techniques used in the curriculum, the prominent techniques were literary text reading, reading aloud in reading comprehension skills; free writing in writing skills; free listening in listening skills; and free speaking in speaking skills. The research findings were discussed with the relevant literature.