18. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 1 - 08 Ekim 2021, ss.36
Öğretmenleri merkeze alan projenin temel pedagojik prensibi teknolojiyi eğitimde bir
kaldıraç olarak kullanmak. Öğretmenlere dijital okuryazarlık becerileri kazandırarak
teknolojiyi eğitim-öğretim süreçlerinde etkin ve verimli kullanmalarını sağlamak amacıyla
yürütülen projenin hedef kitlesini devlet okullarında çalışan ve eğitimde teknoloji kullanımı
konusunda desteğe ihtiyaç duyan ilköğretim öğretmenleri oluşturuyor. İki fazdan oluşan
projenin ilk fazında, 10 şehirden 1000 öğretmene 10 haftalık ters yüz öğrenme modeline
göre tasarlanmış bir eğitim verildi. Eğitim içerikleri; dijital vatandaşlık, görsel tasarım, etkili
sunum teknikleri, eleştirel düşünme ve ölçme-değerlendirme gibi kavramsal konuların yanı
sıra dijital içerik üretebilecekleri çeşitli dijital araçların öğretimi kapsadı. İkinci fazda, birinci
fazı tamamlayan 872 öğretmen arasından en başarılı 100 öğretmen seçildi ve eğitimde
sanal ve artırılmış gerçeklik kullanımıyla ilgili iki gün süren uygulamalı bir eğitimle
öğretmenlerin kendi sanal gerçeklik uygulamalarını geliştirmeleri sağlandı.