Dijital Öğretmenler Projesi


Çağıltay K., Kaplan G., Kara Aydemir A. G., Tunga Y., Çelik B.

18. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 1 - 08 Ekim 2021, ss.36

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.36
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öğretmenleri merkeze alan projenin temel pedagojik prensibi teknolojiyi eğitimde bir kaldıraç olarak kullanmak. Öğretmenlere dijital okuryazarlık becerileri kazandırarak teknolojiyi eğitim-öğretim süreçlerinde etkin ve verimli kullanmalarını sağlamak amacıyla yürütülen projenin hedef kitlesini devlet okullarında çalışan ve eğitimde teknoloji kullanımı konusunda desteğe ihtiyaç duyan ilköğretim öğretmenleri oluşturuyor. İki fazdan oluşan projenin ilk fazında, 10 şehirden 1000 öğretmene 10 haftalık ters yüz öğrenme modeline göre tasarlanmış bir eğitim verildi. Eğitim içerikleri; dijital vatandaşlık, görsel tasarım, etkili sunum teknikleri, eleştirel düşünme ve ölçme-değerlendirme gibi kavramsal konuların yanı sıra dijital içerik üretebilecekleri çeşitli dijital araçların öğretimi kapsadı. İkinci fazda, birinci fazı tamamlayan 872 öğretmen arasından en başarılı 100 öğretmen seçildi ve eğitimde sanal ve artırılmış gerçeklik kullanımıyla ilgili iki gün süren uygulamalı bir eğitimle öğretmenlerin kendi sanal gerçeklik uygulamalarını geliştirmeleri sağlandı.