Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, cilt.12, sa.23, ss.407-418, 2020 (Hakemli Dergi)
Bilgi ve iletişim teknolojisinin gelişimi, sofistike ve bilgili tüketicilerin varlığı, turizm sektörünün dinamik
doğasıyla birleşince geleneksel seyahat acentalarının değişime uğraması kaçınılmaz olmuştur. İnternet kullanan
tüketici sayılarının artmasıyla birlikte seyahat acentaları seyahatlarını çevrimiçi ortamda planlamak ve
rezervasyon yapmak isteyen tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmek ve rakiplerinden geri kalmamak
amacıyla internet üzerinde de varlıklarını devam ettirmek zorundadırlar. Müşteri ilişkilerini güçlendirmek, satış
potansiyelini artırmak, personelin iş yükünü hafifletmek için web sitesi kullanımında görsel uyum, bilgi sunumu,
müşteri desteği, güvenlik gibi konular çok önemlidir. Çalışmanın amacı seyahat acentalarının web sitelerinin
belirli değerlendirme kriterleri doğrultusunda yeterliliklerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu araştırmada, içerik
analizi yöntemiyle Antalya’da bulunan A grubu seyahat acentalarının web sitelerinin içerikleri frekans ve yüzde
dağılımına göre değerlendirilmiştir. Yargısal örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada, arama motoru
aracılığıyla, web sitesi olan 144 seyahat acentası araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre
web sitelerinin satış ve müşteri ilişkilerinden ziyade daha çok bilgilendirme faaliyetini yerine getirdikleri ortaya
çıkmıştır. Web sitelerinin performanslarının artırılması ve gelecek çalışmalarla ilgili öneriler sonuç kısmında
değerlendirilmiştir
As development of information and communication technology, presence of sophisticated and knowledgeable
consumers combined with the dynamic nature of the tourism industry, traditional travel agencies have inevitably
changed. With the increase in the number of consumers using the internet, travel agencies have to continue their
existence on the internet in order not to stay behind their competitors and to meet the needs of consumers who
want to plan and book their travel online. In order to strengthen customer relations, increase sales potential and
ease the workload of staff, issues such as visual compliance, information presentation, customer support, and
security are very important. The aim of the study is to reveal the competencies of travel agencies' websites in line
with certain evaluation criteria. In this research, the content of the websites of group A travel agencies in
Antalya were evaluated according to frequency and percentage distribution by content analysis method. In the
study, in which judicial sampling method was used, total of 144 travel agencies with a website were included in
the research. According to the results of the study, it has been revealed that websites perform more information
activities rather than sales and customer relations. Recommendations for increasing the performance of websites
and future studies are evaluated in the conclusion section.