ANTALYA’DA BULUNAN A GRUBU SEYAHAT ACENTALARININ WEB SİTELERİNİN İÇERİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ


Kutlu D.

Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, cilt.12, sa.23, ss.407-418, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 23
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.407-418
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bilgi ve iletişim teknolojisinin gelişimi, sofistike ve bilgili tüketicilerin varlığı, turizm sektörünün dinamik doğasıyla birleşince geleneksel seyahat acentalarının değişime uğraması kaçınılmaz olmuştur. İnternet kullanan tüketici sayılarının artmasıyla birlikte seyahat acentaları seyahatlarını çevrimiçi ortamda planlamak ve rezervasyon yapmak isteyen tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmek ve rakiplerinden geri kalmamak amacıyla internet üzerinde de varlıklarını devam ettirmek zorundadırlar. Müşteri ilişkilerini güçlendirmek, satış potansiyelini artırmak, personelin iş yükünü hafifletmek için web sitesi kullanımında görsel uyum, bilgi sunumu, müşteri desteği, güvenlik gibi konular çok önemlidir. Çalışmanın amacı seyahat acentalarının web sitelerinin belirli değerlendirme kriterleri doğrultusunda yeterliliklerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu araştırmada, içerik analizi yöntemiyle Antalya’da bulunan A grubu seyahat acentalarının web sitelerinin içerikleri frekans ve yüzde dağılımına göre değerlendirilmiştir. Yargısal örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada, arama motoru aracılığıyla, web sitesi olan 144 seyahat acentası araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre web sitelerinin satış ve müşteri ilişkilerinden ziyade daha çok bilgilendirme faaliyetini yerine getirdikleri ortaya çıkmıştır. Web sitelerinin performanslarının artırılması ve gelecek çalışmalarla ilgili öneriler sonuç kısmında değerlendirilmiştir

As development of information and communication technology, presence of sophisticated and knowledgeable consumers combined with the dynamic nature of the tourism industry, traditional travel agencies have inevitably changed. With the increase in the number of consumers using the internet, travel agencies have to continue their existence on the internet in order not to stay behind their competitors and to meet the needs of consumers who want to plan and book their travel online. In order to strengthen customer relations, increase sales potential and ease the workload of staff, issues such as visual compliance, information presentation, customer support, and security are very important. The aim of the study is to reveal the competencies of travel agencies' websites in line with certain evaluation criteria. In this research, the content of the websites of group A travel agencies in Antalya were evaluated according to frequency and percentage distribution by content analysis method. In the study, in which judicial sampling method was used, total of 144 travel agencies with a website were included in the research. According to the results of the study, it has been revealed that websites perform more information activities rather than sales and customer relations. Recommendations for increasing the performance of websites and future studies are evaluated in the conclusion section.