TAOMS 2024, Muğla, Türkiye, 9 - 13 Ekim 2024, (Yayınlanmadı)
Amaç: Çalışmamız, diş hekimliği öğrencilerinin Mavi Kod hakkındaki bilgi düzeylerini ölçmeyi ve gerekli durumlarda Mavi Kod kararı verebilme yetkinliklerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, klinik eğitim öncesi ve sonrası arasında bilgi düzeyindeki farkı belirlemek ve elde edilen verilere dayanarak eğitim programlarında yapılması gereken düzenlemeleri tespit etmek hedeflenmiştir.
Yöntemler: 2023-2024 eğitim yılında, Akdeniz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 3. ve 5. sınıf öğrencilerine, Mavi Kod hakkında 10 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Gerekli onaylar alındıktan sonra elektronik ve kağıt formatında dağıtılan anketlerden elde edilen veriler dijital ortamda analiz edilmiştir.
Bulgular: Çalışmaya katılan 104 öğrencinin %75'i 3. sınıf, %25'i 5. sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin %59,6'sı Mavi Kodu bilmektedir. En çok bilinen kod Beyaz Kod (%65,4) olup, en az bilinen kod Gri Kod (%3,8) olmuştur. Öğrencilerin sadece %30,8'i Mavi Kod aktivasyonu için gerekli telefon numarasını bilmektedir. Mavi Kodu 5. sınıf öğrencilerinin tamamı bilirken, bu oran 3. sınıf öğrencilerinde %63,4’tür. Mavi Kod aktivasyon endikasyonunu 5. sınıf öğrencilerinin tamamı doğru biliyorken, 3. sınıf öğrencilerinde bu oran %45,6’dır.
Sonuçlar: Bulgular, klinik eğitimin Mavi Kod bilgisi ve yetkinliği üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermektedir. Ancak, genel bilgi düzeyi sınırlıdır ve daha geniş kapsamlı çalışmalarla bu bulguların genellenebilirliği artırılmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Acil Renk Kodları, Mavi Kod, Temel yaşam Desteği
Objective:
This
study aims to assess the knowledge levels of dentistry students regarding Code
Blue and evaluate their competence in making appropriate decisions when Code
Blue activation is necessary. Additionally, the study seeks to identify
differences in knowledge levels before and after clinical training, and to
determine necessary adjustments in educational programs based on the collected
data.
Methods:
During
the 2023-2024 academic year, a 10-question survey about Code Blue was
administered to 3rd and 5th-year students at the Akdeniz University Faculty of
Dentistry. After obtaining the necessary approvals, the survey was distributed
in both electronic and paper formats, and the collected data were analyzed
digitally.
Results:
Among
the 104 students who participated in the study, 75% were 3rd-year students, and
25% were 5th-year students. A total of 59.6% of the students were familiar with
Code Blue. The most recognized code was the White Code (65.4%), while the least
recognized was the Gray Code (3.8%). Only 30.8% of the students knew the
correct phone number for Code Blue activation. All 5th-year students were
familiar with Code Blue, whereas this rate was 63.4% among 3rd-year students.
While all 5th-year students correctly identified the indications for Code Blue
activation, this accuracy was 45.6% among 3rd-year students.
Conclusions:
The
findings indicate that clinical training positively impacts students' knowledge
and competence regarding Code Blue. However, the overall knowledge level
remains limited, highlighting the need for more extensive studies to enhance
the generalizability of these results.