International Conference on Food and Agricultural Economics, Antalya, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2017, ss.184-193
https://www.econalanya.com/econalanya2017.html23 Haziran 2016 tarihinde yapılan referandumda İngiltere, İskoçya, Kuzey İrlanda ve Galler’den oluşan Birleşik Krallık halkının %51,9’u üyelikten çekilme yönünde oy kullanmıştır. Lizbon Antlaşması’nın üyelikten çekilmeye yönelik 50 maddesinin işletilmesi taleplerini içeren mektup, 29 Mart 2017 tarihinde Başbakan May tarafından imzalanarak Avrupa Birliği Konseyi Başkanı Donald Tusk’a ulaştırılmıştır. Böylelikle birçok bilinmezle dolu çekilme süreci resmen başlamıştır. Avrupa Birliği’nin ortak tarım politikası Birleşik Krallık siyasetinin kabul edemediği başlıca politika alanlarından bir tanesidir. Avrupa Birliği’nin gayri safi yurtiçi hasılası içindeki payı sadece % 2’lerde kalan tarım sektörüne yönelik cömert destekler Birleşik Krallık’ın yönelttiği en büyük eleştiri konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Brexit’e giden süreci ortak tarım politikasının finansmanı boyutuyla ele almak ve Birleşik Krallık’ın üyelikten çekilmesi sonrasında açığa çıkabilecek gelişmelere yönelik öngörülerde bulunmaktır. Bu amaca yönelik olarak; Ortak Tarım Politikası hakkında kısa bir bilgi verildikten sonra, Avrupa Birliği’nin mali sistemi ana hatlarıyla ele alınmakta ve Birleşik Krallık’ın bütçeye net katkısı ile harcama araçlarından faydalanma durumu özellikle EAGF, EAFRD gibi tarım destekleri bağlamında derinleştirilmektedir. Son olarak, Brexit sonrasında Avrupa Birliği ve Birleşik Krallık’ın tarım politikası ile ödeneklerine ilişkin öngörülerde bulunulmaktadır.
https://www.econalanya.com/econalanya2017.html51,9% of the people of the United Kingdom, covering England, Scotland, Northern Ireland and Whales, voted to leave the European Union at the referendum that took place on June 23, 2016. The letter triggering article 50 of the Lisbon Treaty about withdrawal of the United Kingdom was signed by the Prime Minister Theresa May and addressed to Mr. Donald Tusk - the President of the European Council. Therefore, Brexit process -“a leap in the dark”- has officially started. Common Agricultural Policy of the European Union is one of the policy domain that has never been approved by the UK. Generous supports to the agricultural sector, which contributed to the GDP of the European Union at only 2%, have always been the major criticism posed by the United Kingdom. The aim of this paper is to analyze the Brexit process in terms of Common Agricultural Policy funding and to predict the prospective developments following withdrawal of the United Kingdom. To achieve this end, after providing a short explanation on the Common Agricultural Policy, financial system of the European Union is explained in brief and net contribution of the United Kingdom to the EU budget and its utilization degree of the funding instruments are dealt in greater detail, especially with reference to agricultural supports such as EAGF and EAFRD. Finally, predictions regarding post-Brexit agricultural policies and funds of both the European Union and the United Kingdom are provided.