Trakya Eğitim Dergisi, cilt.13, sa.3, ss.1557-1578, 2023 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, 21. yüzyıl becerilerinin ortaokul müzik öğretim programında yer alma durumlarını tespit etmektir. Araştırma, iç içe geçmiş tekli durum çalışması desenli nitel bir araştırmadır. Veriler, Millî Eğitim Bakanlığı ortaokul müzik öğretim programı ve 21. yüzyıl becerileri için ortaklık çerçevesinde (P21) yer alan becerilerin incelenmesiyle, doküman analizi veri toplama aracı ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri, betimsel analiz ile çözümlenmiş, öğretim programında yer alan kazanımlar ve müzik dersinin özel amaçları, P21 kapsamındaki becerilerle karşılaştırılmış ve kategoriler oluşturularak incelenmiştir. Araştırmada, 2018 yılında Türkiye Yeterlikler Çerçevesi’ne uygun olacak şekilde güncellendiği belirtilen öğretim programında, kazanım, alana özgü beceriler ve özel amaçlarda yetkinliklerden ziyade P21 becerilerinin yer aldığı, “eleştirel düşünme” becerisinin ise belirtilen unsurlarda yer almadığı sonucuna ulaşılmıştır.