Haber söyleminde egemen ideolojinin yeniden üretimi:Magazinleşme bağlamında bir analiz


YETKİN B.

İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, cilt.0, sa.33, ss.27-60, 2011 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 0 Sayı: 33
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.27-60
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Siyaset ile popüler kültür arasında önüne geçilemez bir tarihsel anlık söz konusudur. Ancak çeşitli karşılıklı çıkarlar nedeniyle bu savaşa ara verilmektedir. Kimi zaman popüler kültür ürünü olan bir aktörün, şarkıcının veya futbolcunun siyasete girme arzusu, çoğu zaman ise siyasetin geniş halk kitleleri üzerinde hegemonya oluşturmak amacıyla popüler kültürün çeşitli unsurlarını kullanmaya çalışması bu ateşkese neden olur. Bu uzlaşmadan karlı çıkan genellikle siyasettir. Popülizmin başat unsurlarından biri olan “bizden biri” algısının yaratılması, siyasetçinin kişiselleştirme stratejisidir. Bu hegemonik popülist stratejinin büyük halk kitlelerine ulaştırılması için çoğu zaman medya aracılık etmektedir. Bu çalışma, hegemonya oluşturan siyasal iletişim tarzı olan popülizme ve diğer siyasal stratejilere medyanın nasıl aracı olduğunu ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, magazinleşme olgusu da göz önüne alınarak Posta, Star, Zaman ve Yeni Akit gazeteleri örneklem olarak seçilmiş ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın silahlı bir saldırı sonucu yaralanan türkücü İbrahim Tatlıses’i 26 Mart 2011’de hastanede ziyaret etmesi haberleri eleştirel söylem analizi ile incelenmiştir. Bu gazetelerin haberi yayın politikasına uygun biçimde ve oranda magazinleştirerek yayınladığı belirlenmiştir.
There is an inevitable historical enmity between politics and popular culture. But the war interrupted because of a variety of mutual interests. Sometimes an actor, the singer's or player's which is the product of popular culture desire to enter politics, most of the time in order to create a politics of hegemony on the a large masses of people tried to use the various elements of popular culture, this causes a cease-fire. In this consensus politics generally provides profits. One of the principal components of populism which is “one of us” the establishment of the perception is politician’s personalization strategy. This hegemonic populist strategy for delivery of large masses of people usually is mediated by the media. This study is aimed to reveal how the media is mediated that establishing hegemony by populism as a political communication style and the other political strategies. For this purpose, by considering the phenomenon of magazination Posta, Star, Zaman and Yeni Akit newspapers are selected as the sample and stories about Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan visited singer İbrahim Tatlıses who was injured by an armed attack in the hospital on 26 March 2011 examined by a critical discourse analysis. These newspapers were determined published magazination of news form and rate with their policy.