Antalya İli Kumluca İlçesindeki Sera Üreticilerinin Pazarlama Sorunları


Creative Commons License

Aktaş Çimen Z.

AKDENIZ IIBF DERGISI, cilt.1, sa.1, ss.1-14, 2001 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2001
  • Dergi Adı: AKDENIZ IIBF DERGISI
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-14
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma, Kumluca ilçesindeki sera (örtü altı) üreticilerinin pazarlama sorunlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, ilçede örtü altı üretim yapan üreticileri kapsamaktadır. Çalışmada öncelikle üreticilerin öncelikle sosyo-ekonomik yapıları, ürün karması, işgücünün niteliği, üretici-tedarikçi ve üretici-komisyoncu ilişkisi, pazarlama hizmetleri ve üreticilerin örgütlenme düzeyi incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre;ürünün kalitesini ve fiyatını komisyoncunun belirliyor olması, üreticinin doğrudan tüccara ürün pazarlayamıyor olması ve tüccarın komisyoncu ile ortak hareket etmesi, ürünün bol olduğu dönemlerde fiyatların çok düşmesi ve arz talep arasında istikrarlı bir denge yaratılamamış olması başlıca pzarlama sorunları olarak tespit edilmiştir.

The aim of this study is to define the marketing problems of greenhouse producers in the Kumluca district of Antalya.This paper focuses especially on product mix, quality of workforce, marketing services, producer-supplier and producer-commissioner relations, as well as the level of cooperation among producers. According to the results, the main arketing problems identified are as follows: The agents determine the volume and prices of products; producers are unable to sell their products to merchants directly; merchants and agents act together to control the market; farm gate prices fall too much when the market is oversupplied; the market does not produce a stable balance between supply and demand.