SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE YENİLİKÇİ ÇALIŞMALAR, Serap Sarıbaş,Turgay Akkuş, Editör, Duvar Yayınevi , İzmir, ss.1323-1340, 2023
Varlıklarını sürdürmek isteyen markaların, toplumun isteklerine ve ihtiyaçlarına duyarlı olması, çevreyi koruması, toplumsal problemlere çözüm getirebilecek potansiyel taşıyan projelere destek vermesi, sağlıklı bir ekonomik ortam yaratması, günümüzde bir gereklilik haline gelmiştir. Markalar, tüketiciler ile sürdürülebilir ve sağlıklı bir iletişim sağlamak için kendilerini ve ürünlerini zihinlerde canlı tutmaya çabalarken ülkenin içinde bulunduğu koşullardan da doğrudan etkilenirler. Bu bağlamda gündem bağlantılı reklam stratejisini de sıklıkla tercih ederler. Bu çalışmada araştırma konusu gündem bağlantılı reklamdır. Gündem kuramı çerçevesinde teorik alt yapısı değerlendirilmekle birlikte, Turkcell markasının televizyon ve sosyal medya mecralarında yayınladığı reklamları üzerinden gündem bağlantılı reklam analizi içerik analizi yöntemi ile tamamlanmıştır. Araştırmada iletişim alanında öne çıkan teorilerden biri olan gündem oluşturmanın reklam ile ilişkisi örnekler üzerinden analiz edilerek gündem-reklam dikotomisi açıklanmaya çalışılmıştır.
Anahtar kelimeler: Reklam, Reklam stratejisi, Gündem bağlantılı reklam,
İçerik analizi.