Diğer, ss.1-70, 2009
Böhm mekanizmalı gümüş flütün ilk olarak Paris Konservatuvarı'nda resmi olarak kabul edilmesi ve Fransız flüt sanatçıları tarafından kullanılmaya başlanması, bu flütü Fransız flüt ekolünün önemli bir unsuru olarak kabul edilmesini sağlamıştır. Paris Konservatuvarı öğretmenlerinin yazmış olduğu metotlar Böhm mekanizmalı flütün çalışma disiplinini şekillendirmiştir. Teknik ve müzikal olarak yeni açılımlar sağlayan Böhm mekanizmalı gümüş flütlerin ilk olarak Paris Konservatuvarı'nda resmi olarak kabul edilmesinden sonra kısa süre içerisinde teknik avantajları pekiştiren, flütün müzikal konumunu zenginleştiren birçok eser yazılmış ve bu eserlerin teknik seviyelerine ulaşabilmek için özellikle Paris Konservatuvarı öğretmenlerince çok önemli egzersiz kitapları yayınlanmıştır. Bu dönemin hemen ardından yine çok hızlı gelişen müzik kayıt endüstrisinin talepleri doğrultusunda bu öğretilerle yetişen ilk öğrencilerin yaptığı kayıtlarla, Böhm mekanizmalı gümüş flüt artık "Fransız Flüt" olarak ün yapmış ve geleneksel tahta flüt tınısından vazgeçemeyen flüt virtüözleri bile kayıt şirketleri tarafından gümüş flüt kullanmaya teşvik edilmişlerdir. Bazı İngiliz ve Alman flüt sanatçılarının bu yeni enstrümanı ve çalış stilini öğrenmek için Fransız flüt sanatçılarıyla çalıştıkları, hatta Fransızca öğrendikleri de bilinmektedir. Gelenekselliğin ön planda olduğu batı müziği kültürü içerisinde, tahta üflemeli enstrümanlar arasında modern yapısına en son ulaşan "flüt"ün ve bu radikal yeniliğin kabul edilmesinde Fransız flüt ekolünün oldukça önemli bir rol oynadığı sonucu ortaya çıkmaktadır. Fransız flüt ekolünün öncüsü kabul edilen Paul Taffanel'in öğrencisi Marcel Moyse, önce Paris Konservatuvarı'nda başlayıp ilerleyen yıllarda Amerika'da sürdürdüğü eğitmenlik kariyeri boyunca Amerika, Avrupa ve hatta Asya'dan flüt sanatçıları üzerinde etkili olmuş, öğrencileri de dünyanın birçok yerinde eğitmenlik, orkestra sanatçılığı ve solo kariyer yapmışlardır. Moyse'un kariyeri süresince yazmış olduğu yenilikçi egzersizler günümüzde halen flüt eğitiminin temel kaynakları olarak kullanılmaktadır. Moyse'un önerdiği disiplinler yirminci yüzyıldan günümüze flüt sanatçılarının çalışma şekillerini ve eğitimlerini derinden etkilemiş, Paris Konservatuvarı'ndan gelen hem teknik hem de müzikal öğretilerin dünya çapında gelenekselleşmesinde önemli bir rol oynamıştır. The Böhm mechanism silver flute by Paris Conservatory as well as using French flute players have achieved to accept as a primary component of French flute school. Those methods which have been written by Paris Conservatory teachers have shaped working dicipline of Böhm mechanism Flutes. As soon as official acceptance of Paris Conservatory such the kind of Böhm mechanism silver flutes wich enabled new evalutions, many performaces have been written and published quite important exercise books by the teachers of Paris Conservatory in order to reach technical levels of those performances. After this period Böhm mechanism silver flutes have been builded up a reputation with the records of primary students of this French school according to the demands of musical record industry which has grown up so fast and even some of the flute virtuosos who could not leave from the traditional tone of wooden flutes have been bucked up by record companies. It was well known that some of the English and German flute players have toiled with French flute players to gather this playing style even learned French from them. It has came into existance clearly that the French flute school has featured to reach the radical innovation with its own modern structure as the last instrument inside of woodwinds in the western musical culture which the customs are always standing in the forefront of the same. Marcel Moyse who was the student of Taffanel has to be known the pioneer of French flute shcool during his own instructiveness career which has begun in Paris Conservatory as well as preceeded in US, Europe even Asia effected on flute players after that his students have maintained on their career as a teacher, performer of orchestra and reputed soloist throughout the world. The exercises written by Moyse during his career are still using as the essential sources of flute training at present days. Further the disciplines suggested by Moyse from the beginning of twentieth century up to this time have being deeply affected on flute players workings as well as studies to become a tradition both in technical and musical.