Amaç: Pozitif psikoterapi yapılarından olan birincil ve ikincil yeteneklerin az gelişmiş veya çok gelişmiş olması yaşam alanında sorunlara neden olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve stres düzeyleri ile pozitif psikoterapi yapılarından olan birincil ve ikincil yetenekler arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Gereç ve Yöntemler: İlişkisel tarama modeline dayanan bu çalışmaya bir devlet üniversitesinin 2022-2023 akademik yarıyılında kayıtlı olan 167 hemşirelik bölümü öğrencisi katılmıştır. Google Formlar’dan oluşturulan bir anket aracılığı ile Kişisel Bilgi Formu, Wiesbaden Pozitif Psikoterapi ve Aile Terapisi Envanteri ve Depresyon-Anksiyete Stres Ölçeği online olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde çoklu regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgular: Analiz sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinde gelişmiş olan en az yeteneğin sabır olduğu en gelişmiş yeteneğin ise inanç/anlam yeteneği olduğu belirlenmiştir. Birincil yeteneklerden sabır ve güven yetenekleri her üç iyilik hali değişkeniyle (depresyon, anksiyete ve stres) düşük düzeyde de olsa bir ilişkiye sahiptir. Birincil yeteneklerden umudun depresyon üzerine, sabırın stres üzerine etkisi olduğu bulunmuştur. İkincil yeteneklerden başarı yeteneğinin depresyon ve anksiyete üzerine, düzen yeteneğinin anksiyete üzerine etkisi olduğu görülmüştür. Sonuç: Çalışma sonuçlarına dayanarak depresyon, anksiyete ve stres düzeyinin semptomların birincil ve ikincil yeteneklerle ile ilişkili olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın bulguları göz önüne alınarak öğrencilerin ruh sağlığını korumada yeteneklerin dengeli kullanımına ilişkin programlar ve düzenlemeler için geliştirilebilir.
Aim: Underdeveloped or highly developed primary and capacitance capacities with positive psychotherapy constructs lead to purposes in the life field. The aim of this study is to examine the relationships between nursing students' consumption, anxiety and stress estimation, and primary and capacities, which are positive psychotherapy architectures, Material and methods: This study is based on the relational screening model. 167 nursing department students enrolled in a state university in the 2022-2023 academic year participated in the research. A questionnaire survey from the Personal Information Form, Wiesbaden Positive Psychotherapy and Family Therapy Inventory, and the Depression-Anxiety Stress Scale, Google Forms was applied online. Multiple regression analysis technique was used in the analysis of the data. Results: According to the results of the analysis, it was determined that the least developed ability in university students is patience, and the most developed ability is belief/meaning ability. Patience and trust, which are among the primary capacities, have a low relationship with all three well-being variables (depression, anxiety and stress). The results of the regression analysis showed that the capacities to hope has an effect on depression, and the capacities to patience has an effect on stress. It has been seen that the capacities to achievement, which is one of the secondary capacities, has an effect on depression and anxiety, and the capacities to orderliness has an effect on anxiety. Conclusion: According to the parts of the study, where the constructs of depression, anxiety and stress relief differ from each other by their primary and variable capacities. Using these units of use, programs and uses for the use of their capacities in the protection of their mental health can be developed.