Golf Turizminde etkili olan itici ve çekici faktörlerin belirlenmesi: Antalya Belek Bölgesi Örneği


Kaplan M., ÇETİNKAYA G.

Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, Muğla, Türkiye, 10 - 13 Mayıs 2018, ss.155-156

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Muğla
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.155-156
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Giriş ve Amaç : Turizm hareketini bütün yıla yayma ve alternatif kaynakları değerlendirme düşüncesi birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’nin de turizm stratejisidir. Bu alternatif kaynaklardan biri de Golf turizmidir. Golf turizmine yönelik talebin dünyada oldukça hızlı artış gösterdiğini söylemek mümkündür. Özellikle, Antalya-Belek bölgesi sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın önemli golf turizmi merkezlerinden biri haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı da, Antalya-Belek bölgesinin golf turizmi açısından tercih edilme nedenlerinin belirlenmesidir. Yöntem : Bu araştırma, nitel araştırma desenli, yarı-yapılandırılmış mülakat tekniği ile gerçekleştirilmiş bir alan araştırmasıdır. Mülakatlar, Şubat-Mart 2018 ayları arasında, Belek bölgesinde amaçlı örneklem tekniği ile seçilmiş 11 golf tesisi üst-düzey yöneticisiyle gerçekleştirilmiştir. Belek bölgesinin tercih edilme nedenlerini belirlemek amacıyla hazırlanan sorularda Dunn (1977) ve Crompton (1979) tarafından tanımlanmış ve bir destinasyonun tercih edilme nedenlerini belirlemek için sıklıkla kullanılan çekici ve itici faktörler yaklaşımı benimsenmiştir. Bulgular : Yapılan çalışmada, konaklama tesislerinin ve bu tesislerde sunulan hizmetin kalitesinin yüksek olması, bölgede bulunan golf sahalarının yüksek kalitede olması, bölgeye ve bölge içi ulaşımın kolay olması, bölge fiyat politikasının muadil destinasyonlara oranla ekonomik olması, bölgenin iklimsel özellikleri gibi nedenlerin başta gelen çekici faktörler olduğu bulgulanmıştır. Buna ilave olarak, bölgeye gelen bireylerin dinlenmek, açık havada etkinlik yapmak, eğlenmek ve benzer sosyokültürel özelliklere sahip bireylerle sosyal ilişkiler kurmak yönlü içsel motivasyonlara sahip olduğu raporlanmıştır. Sonuç : Yapılan çalışma sonucunda, Belek bölgesinin golf turizmi açısından tercih edilmesine neden olan faktörler belirlenmiştir. Buna göre; Belek bölgesinin tercih edilmesine yönelik çekici faktörler; hizmet kalitesi, ulaşım, fiyat ve iklim, itici faktörler ise; dinlenme, kaçış, eğlenme ve sosyal ilişkiler olarak temalandırılmıştır. Sonuç olarak, bölgenin golf turizmine yönelik rekabet gücünün korunması için özellikle araştırmada belirlenen çekici faktörlere yönelik özelliklerin sürdürülebilirliğinin sağlanması önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler : golf turizmi - itici ve çekici faktörler - belek bölgesi

Introduction and Aim : Over the years tourism has spread and the concept of alternative resource assessment in many countries is Turkey's tourism strategy. One of these alternative sources is golf tourism. It can be said that the demand for golf tourism in the world has increased rapidly. Especially Antalya-Belek region has not only become one of Turkey's most important golf tourism centers, not Europeans. The purpose of this study is to determine the reason why Antalya-Belek region is preferred for golf tourism. Method : This research is a field survey with qualitative research design and semi-structured interview technique. Interviews were conducted between February and March 2018 with 11 senior executives selected by sampling technique in the Belek region. In order to determine the reasons for preferring the Belek region, the attractive and repulsive factor approach described by Dunn (1977) and Crompton (1979) was used. Findings : The study found that the high quality of the facilities and the services provided by the facilities and the services provided by these facilities, the high quality of the golf courses in the region, the easy access to the region and the region, the economicality of the regional price policy compared to the equivalent destinations, and the climatic characteristics of the region were the main attracting factors. Conclusion : As a result of the study, the factors that cause Belek region to be preferred in terms of golf tourism have been determined. According to this; pull factors for Belek region's preference; service quality, transportation, price and climate, push factors; rest, escape, entertainment and social relations. As a result, it is proposed that the region recommended to ensure the sustainability of the characteristics for attractive factors specifically determined in the survey, in order to protect the competitiveness of golf tourism

Keywords : Golf Turizm - Push And Pull Factors - Belek Region