Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.39, sa.39, ss.159-173, 2014 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, Antalya ili Manavgat ilcesinde bilgisel sosyal destek bakımından kamu ilkoğretim
okullarının durumunu ve velilerin bu konudaki oğrenme gereksinmelerini saptamayı
amaclamaktadır. Tarama modelinde olan bu araştırmanın evreni Manavgat ilcesinde bulunan kamu
ilkoğretim okullarında oğrencisi bulunan velilerden oluşmaktadır. Veriler tabakalı ornekleme
yoluyla secilen veli ornekleminden toplanmıştır. Verilerin cozumlenmesinde frekans, yuzde ve ki
kare tekniklerinden yararlanılmıştır. Velilerin neredeyse tamamına yakınının cocuklarına bilgisel
destek konusunda olumlu davranışlar icerisinde olduğu belirlenmiştir. Ancak azımsanmayacak
olcude yeterli desteği sağlamayan veli bulunduğu ve bunların sosyal destek konusunda oğrenme
gereksiniminin olduğu anlaşılmıştır.
This research aims to explore the condition of public primary schools in Manavgat, Antalya in
terms of informational social support care and the learning needs of parents about this issue. The
universe of this research that is in screen model comprises public primary schools in Manavgat.
The study uses stratified sampling by collecting data from parents. In data analysis, frequency,
percentage and chi square techniques were used. It is identified that a majority of parents provide