Bilgisel Sosyal Destek Bakımından İlköğretim Okullarının Durumu ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlçesi Örneği).


Creative Commons License

Örs M., Önder Ö. R.

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol.39, no.39, pp.159-173, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

Abstract

This research aims to explore the condition of public primary schools in Manavgat, Antalya in

terms of informational social support care and the learning needs of parents about this issue. The

universe of this research that is in screen model comprises public primary schools in Manavgat.

The study uses stratified sampling by collecting data from parents. In data analysis, frequency,

percentage and chi square techniques were used. It is identified that a majority of parents provide

Bu araştırma, Antalya ili Manavgat ilcesinde bilgisel sosyal destek bakımından kamu ilkoğretim

okullarının durumunu ve velilerin bu konudaki oğrenme gereksinmelerini saptamayı

amaclamaktadır. Tarama modelinde olan bu araştırmanın evreni Manavgat ilcesinde bulunan kamu

ilkoğretim okullarında oğrencisi bulunan velilerden oluşmaktadır. Veriler tabakalı ornekleme

yoluyla secilen veli ornekleminden toplanmıştır. Verilerin cozumlenmesinde frekans, yuzde ve ki

kare tekniklerinden yararlanılmıştır. Velilerin neredeyse tamamına yakınının cocuklarına bilgisel

destek konusunda olumlu davranışlar icerisinde olduğu belirlenmiştir. Ancak azımsanmayacak

olcude yeterli desteği sağlamayan veli bulunduğu ve bunların sosyal destek konusunda oğrenme

gereksiniminin olduğu anlaşılmıştır.