Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Okuldan Memnuniyet Düzeyleri.


Creative Commons License

KAYIKÇI K., Sayın Ö.

Milli Eğitim, sa.187, ss.207-224, 2010 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Milli Eğitim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.207-224
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin okuldan

sağladıkları memnuniyet düzeylerini ve memnuniyet düzeylerinin bazı

değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Tarama

modelinde yapılan bu Araştırmanın evrenini, 2007-2008 Eğitim-Öğretim yılında

Antalya ili Metropol alanı (Konyaaltı, Kepez ve Muratpaşa ilçeleri) içerisinde

bulunan 44 resmî, 6 özel ortaöğretim okulunda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.

9., 10., 11. ve hazırlık okumuş son sınıf düzeyindeki 343’ü kız,

207’si erkek olmak üzere toplam 550 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.

Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen 5li likert tipi derecelendirme

ölçeği olarak hazırlanmış “Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği” kullanılmıştır.

42 maddeden oluşan Ölçeğin güvenirlik katsayısı Cronbach Alpha .96

dır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Anova ve

Scheffe testi kullanılmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalarda Alpha = 0.05

anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma sonucunda, ortaöğretim öğrencilerinin

memnuniyet düzeyleri arasında; öğrencilerin, öğrenim gördükleri okulların

resmî veya özel olmasına, okullarının mevcutlarına, sınıf mevcutlarına, sınıf

düzeylerine ve okullarının sahip oldukları sosyal ve sportif imkânların düzeyine

göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

Anahtar Sözcükler: Ortaöğretim, memnuniyet, okul yaşam kalitesi

The purpose of this study is to define the satisfaction levels of the high

school students and whether there is difference between the satisfaction levels

according to some variables. The population of this survey consists of the students

in 44 state and 6 private high schools in the centre ( Konyaaltı, Kepez,

Muratpaşa) of Antalya in 2007-2008 educational years. The data were gathered

from 550 students (343 female and 207 male students) of 9th, 10th, 11th and final

grade. In this study a five point Likert Scale “Student Satisfaction” questionnaire

developed by the researchers was used. The Cronbach’s Alpha value of

the questionnaire ( consists of 42 questions) is .96. The data were analyzed by

means, standard deviation, t test and one-way Anova and Scheffe. The analyses

of the group comparisons were based on .05 Alpha level. The results of this

study show that there are significant differences between the satisfaction levels

of students according to the schools as state and private, the number of students

in schools, class levels, the number of students in classes, social and sports activities

in schools.

Key Words: High school, satisfaction, total quality management