Al Farabi I. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.347-348
https://docs.wixstatic.com/ugd/614b1f_bd7d5bd3d14142d58e95ee55322115a9.pdfEğitimin amacı; bireyi hem kendisi, hem de toplum için artı değer yaratacak konuma taGımaktır. Bu ise ancak kiGilerin bilgi, beceri ve yetkinliklerinin geliGtirilmesiyle mümkün olabilmektedir. Hiç kuGkusuz, eğitim sosyo-ekonomik geliGmenin temel itici gücünü oluGturmaktadır. Bir toplumda iGgücü piyasasının yapısı var olan eğitim sistemiyle, daha açık bir anlatımla kiGilere kazandırılan bilgi, beceri ve yetkinlikler ile Gekillenmektedir. Son zamanlarda, baGta genç ve eğitimli nüfusta izlenmek üzere, artan iGsizlik oranları mevcut eğitim sisteminin iGgücü piyasasının taleplerini karGılama ve aranan mesleki formasyonu sağlamadaki zafiyetinin sıkça eleGtirilmesine neden olmuGtur. Bu bağlamda, çalıGmanın amacı, bireylerin istihdam edilebilirliğinin artırılabilmesi için mesleki yeterliliklere dayalı bir eğitim sistemi oluGturma zorunluluğunu turizm sektörü özelinde gözler önüne sermektir. Bu amaca yönelik olarak; bilgi, beceri, yetkinlik, sandardlar, yeterlilikler gibi temel kavramlar açıklandıktan sonra, Mesleki Yeterlilik Kurumunun görev tanımı ve turizm sektörüne yönelik meslek standardları ve yeterlilikler tanımlanmaktadır. Mesleki Yeterlilik Kurumu gözetimi altında Gu ana kadar toplam 700 meslek standardının ve 375 yeterliliğin tanımlandığı tespit edilmiGtir. Turizm açısından bakıldığında, toplam 33 meslek standardı Resmi Gazete‘de yayımlanmasını müteakip ulusal norma dönüGmüG olup, bunlar müfredata aktarılmayı beklemektedir. Eğitim ve istihdam arasındaki bağı güçlendirmek üzere, meslek standartlarının müfredat geliGtirme aGamasında göz önünde bulundurulması ve diplomaya hak kazanma süreçlerinde mesleki yeterliliklerin temel referans noktası olma gereği tespit edilmiGtir. Ancak bu Gekilde 2023 yılı itibariyle iGsizlik oranını 5% seviyesine çekme hedefi gerçekleGebilecektir.
https://docs.wixstatic.com/ugd/614b1f_bd7d5bd3d14142d58e95ee55322115a9.pdfThe ultimate goal of education is to position individuals in a way that they could add value for both society and the self. This could be achieved only by development of their knowledge, skills and competences. Obviously, education is the main driving force of socio-economic development. The labour market structure in any society is shaped by the existing education system or in other words by the knowledge, skills and competences acquired. The rising unemployment rates, especially among the young and educated people, have lead to escalating criticism on the failure of the existing education system in meeting the demand of labour force market and developing relevant vocational formation. In this context, the aim of this paper is to demonstrate the need for establishing an eduction system based on vocational qualifications in order to boost employability of individuals in view of tourism sector. To achieve this end, after explaining the basic concepts such as knowledge, skills, competences, standards and qualifications, the mandate of Vocational Qualifications Authority, as well asthe vocational standards and qualifications in tourism sector are defined. It is found that already a total of 700 standards and 375 qualifications have been defined under the auspicies of Vocational Qualifications Authority. In terms of tourism sector, a total of 33 vocational standards have turned into national norms after being published in the Official Journal and are awaiting for being inserted in the curriculums. It is concluded that in order to strengthen the link between education and employment vocational standards should be taken into consideration while developing the curriculum, and vocational qualifications should be the main reference point in diploma entitlement process. Only by this way, can the goal of reducing the unemployment rate down to 5% by 2023 be achieved.