Jean Monnet Avrupa Modülü’nün Türkiye’nin AB İleşitim Stratejisine (ABİS) Kaktısı


Gökçin M., MEHTER AYKIN S.

Uluslararası Yükseköğretimde Kalite Konferansı, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, ss.468-476

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Sakarya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.468-476
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

http://icqh.net/Bu çalışmanın amacı, Sivil Toplum için Avrupa Entegrasyon Çalışmaları isimli Jean Monnet Avrupa Modülünün Türkiye’nin Avrupa Birliği İletişim Stratejisine katkısını eğitim programına katılanların gözüyle değerlendirmektir. Bu amaçla yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla katılımcıların görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler nitel araştırmalarda içerik analizi yapmak üzere kullanılan frekans ve yüzde analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Avrupa Birliği’ne dair temel bilgileri aktarmak şeklinde tanımlanan hedefine ulaşmanın yanında, JM Avrupa Modülünün katılımcılar arasında diyalog tesis etme konusunda da büyük ölçüde başarılı olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda, Modülün Türkiye’nin Avrupa Birliği İletişim Stratejisi amaçlarının gerçekleştirilmesine katkıda bulunduğu söylenebilir. Kurumsal ziyaretlerle eğitim içeriğinin zenginleştirilmesinin ve bu tür eğitim programlarının sürdürülmesinin AB üyelik sürecinin Türkiye’de doğru bir şekilde algılanması ve sahiplenilmesi bakımından yerinde bir karar olacağı sonucuna ulaşılmıştır.